Πέμπτη 30 Ιουλίου 2009

Η πονηριά της έμπνευσης στοχεύει στην αγραμματοσύνη των θεατών της…

Τον 8ο αιώνα π.Χ., άποικοι από την ελληνική πόλη, Φώκαια των ακτών της Μικράς Ασίας, επιβαίνοντες πλοίων της εποχής (κάτι ανάμεσα στη θρυλική «Αργώ» και τις ιστορικές τριήρεις), αποβιβάστηκαν στις ακτές της (σημερινής) Νότιας Γαλλίας, όπου ίδρυσαν την αποικία της Μασσαλίας.
Σήμερα, 28 αιώνες μετά, την ίδια διαδρομή θα ακολουθήσει από την (τουρκική πια) Φώκαια, στη γαλλική Μασσαλία, μια τριήρης με αρχαιοελληνικό όνομα («Κυβέλη»), προκειμένου να καταδείξει τους προαιώνιους δεσμούς που συνδέουν την Τουρκία με την Ευρώπη.
Και βεβαίως, η πλαστογραφία αυτή και η οικειοποίηση έχει ξεσηκώσει την Ελληνική, την Κυπριακή και την Αρμενική Κοινότητα της Μασσαλίας.


ΠΗΓΗ: Εφημερίδα Ελεύθερη Θράκη, Τετάρτη 29/07/09.

Παρασκευή 24 Ιουλίου 2009

Νέες αιτήσεις απόσπασης

Αιτήσεις απόσπασης από ΠΥΣΠΕ σε ΠΥΣΠΕ και από ΠΥΣΔΕ σε ΠΥΣΔΕ μέχρι τις 7 Αυγούστου 2009 στις Διευθύνσεις και τα Γραφεία Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

Η θέση των γονέων για το Ειδικό Σχολείο

Ανοιχτή Επιστολή
ΕΙΔΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

Όλοι οι γονείς παιδιών με αναπηρία δεχτήκαμε με ανακούφιση την απόφαση του τότε Υπουργού Παιδείας κ. Στυλιανίδη για την έγκριση ποσού ύψους 5.500.000 ευρώ που αφορούσε στη δημιουργία Εκπαιδευτικού Κέντρου, χώρων επαγγελματικής ενασχόλησης και κατοικιών ελεγχόμενης διαβίωσης ατόμων με αναπηρίες. Και παρόλο που ως χώρος για τη λειτουργία αυτής της δράσης ορίστηκε το Σοφικό, κι όχι η Ορεστιάδα ως όφειλε (λόγω του ότι η πόλη της Ορεστιάδας αποτελεί εδώ και δεκαετίες τον πυρήνα της εκπαιδευτικής παρέμβασης για τα παιδιά με αναπηρία), δεν υπήρξαν έντονες διαμαρτυρίες, με το σκεπτικό όλων ότι η επιλογή του Σοφικού έγινε γιατί εκεί υπήρχαν οι κτιριακές υποδομές και θα χρειαζόταν λιγότερος χρόνος για τη λειτουργία του συγκροτήματος, αφού θα γινόταν μόνο διαμορφώσεις των εσωτερικών χώρων.
Πρόσφατα, όμως, πληροφορηθήκαμε ότι στη συνεδρίαση του Νομαρχιακού Συμβουλίου (26/06/09) αποφασίστηκε η κατεδάφιση των υφιστάμενων κτιρίων στο Σοφικό και η κατασκευή εκ θεμελίων νέων κτιρίων.
Η απόφαση αυτή μας αναγκάζει να επαναπροσδιορίσουμε τη θέση μας και να άρουμε τη συγκατάθεσή μας στις επιλογές του Νομαρχιακού Συμβουλίου.
Διαβλέπουμε ότι με την απόφαση αυτή:
1. Η ολοκλήρωση του έργου θα καθυστερήσει.
2. Τα 5.500.000 ευρώ θα γίνουν μπάζα και χώματα.
Καλούμε το Δήμαρχο Ορεστιάδας να προστατεύσει την πόλη του και να παραχωρήσει άμεσα δημοτική έκταση για τον σκοπό αυτό.
Να αναλάβει πρωτοβουλίες για την αλλαγή της απόφασης του Νομαρχιακού Συμβουλίου.
Υ.Γ. Τα 5.500.000 ευρώ είναι πολλά λεφτά και για καλό σκοπό. ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΣΤΕ ΤΑ!

Πηγή: Εφημερίδα Μεθόριος, Πέμπτη 23 Ιουλίου 2009

Τετάρτη 22 Ιουλίου 2009

Πρόσκληση εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής για ένταξη στους πίνακες αναπληρωτών

Από το Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων καλούνται οι εκπαιδευτικοί Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης όλων των κλάδων να υποβάλουν Αίτηση-Δήλωση ένταξης στους πίνακες αναπληρωτών και ωρομίσθιων εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης σχολικού έτους 2009-2010 για την Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.

Οι Αιτήσεις-Δηλώσεις υποβάλλονται στις κατά τόπους Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

Η προθεσμία υποβολής των Αιτήσεων-Δηλώσεων ορίζεται μέχρι και 29-7-2009.

Τρίτη 21 Ιουλίου 2009

Ενστάσεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών μέχρι 24 Ιουλίου

Αναρτήθηκαν οι προσωρινοί πίνακες αναπληρωτών εκπαιδευτικών στη σελίδα του ΥΠΕΠΘ (http://www.ypepth.gr) και στη σελίδα http://e-aitisi.sch.gr

Οι εκπαιδευτικοί που θα διαπιστώσουν κάποιο πρόβλημα στα κριτήρια που μοριοδοτούνται μπορούν να υποβάλλουν ένσταση σε οποιοδήποτε Γραφείο Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης μέχρι 24 Ιουλίου 2009 προκειμένου αυθημερόν να έχουν απάντηση και διόρθωση των στοιχείων αν χρειαστεί.

Πέμπτη 16 Ιουλίου 2009

Πώς «γράφουν» την Ιστορία οι γείτονές μας!

Στα σχολικά βιβλία σε Τουρκία και Σκόπια διδάσκεται το μίσος για την Ελλάδα και τους Έλληνες.

Τουρκικά βιβλία

Ενδιαφέρον έχουν οι αναφορές των σχολικών εγχειριδίων για την απόβαση του «Αττίλα» στην Κύπρο. Οι μαθητές μαθαίνουν ότι ο τουρκικός στρατός έκανε «απόβαση ειρήνης» στο νησί «για να αποτραπούν επεισόδια εις βάρος των Τουρκοκυπρίων παρόμοια με εκείνα που έγιναν μετά το 1960».
Ανάλογα προσπαθούν να δικαιολογήσουν και την επιθετικότητα που δείχνουν στο Αιγαίο, αφού όπως μαθαίνουν οι Τούρκοι μαθητές μέσα από το βιβλίο της Στ΄ Δημοτικού: «Τα νησιά του Αιγαίου βρίσκονται σήμερα υπό ελληνική κατοχή»[σελ. 19]. «Η Ελλάδα δεν έχει τη δύναμη να διατηρήσει στο Αιγαίο την ειρήνη»[σελ. 21]. «Η ειρήνη στη Μέση Ανατολή και η ασφάλεια στην Ασία είναι δυνατό να διατηρηθεί με την επιστροφή αυτών των νησιών στην Τουρκία»[σελ. 65]. «Η Τουρκία καθόρισε τα χωρικά της ύδατα στα 6 ναυτικά μίλια το 1930. Έτσι, η Χίος, η Μυτιλήνη και η Σάμος βρίσκονται μέσα στα χωρικά ύδατα της Τουρκίας. Το δικαίωμα κυριαρχίας μιας χώρας στα δικά της χωρικά ύδατα τής επιτρέπει να ασκεί τα ίδια δικαιώματα στα νησιά που βρίσκονται σε αυτά τα ύδατα»[σελ. 110].
Να σημειώσουμε επίσης ότι σε άλλο εγχειρίδιο, το οποίο τιτλοφορείται «Τα δίκαια της Τουρκίας στο Αιγαίο» [Ege Denizinde Turk Haklari] και κυκλοφόρησε για πρώτη φορά στη γείτονα το 1955 με την υπογραφή του Τούρκου καθηγητή Ιστορίας Μεχμέτ Σακά, εμπεριέχονται σειρά αυθαίρετων ιστορικών θεωριών, οι οποίες σήμερα διδάσκονται στις Ακαδημίες Ιστορίας και τις στρατιωτικές σχολές της Τουρκίας. Σύμφωνα με τις θεωρίες αυτές, όλοι οι πολιτισμοί του Αιγαίου-μεταξύ αυτών και ο ελληνικός- ήταν τουρκικής προέλευσης! Φτάνουν, μάλιστα, στον παραλογισμό να θεωρούν Μινωίτες, Μυκηναίους, Ίωνες, Τρώες και Πελασγούς προτουρκικές φυλές που κατοικούσαν σο Αιγαίο! Σύμφωνα με αυτές τις απίστευτες θεωρίες, οι Έλληνες δεν ήταν παρά ένα μικρό παρακλάδι του «μεγάλου τουρκικού λαού», του «μοναδικού που είχε τη δύναμη να δημιουργεί μεγάλα κράτη και πολιτισμούς»!

Σκοπιανά βιβλία

Ιδιαίτερα γλαφυρά είναι αυτά που διδάσκονται οι Σκοπιανοί μαθητές που φοιτούν στη Ζ΄ τάξη του Δημοτικού Σχολείου: «Η πατρίδα μας έχει μακρά και πλούσια ιστορία. Στην αρχαιότητα ήταν πολύ ισχυρό κράτος. Την εποχή του Φιλίππου Β΄ (4ος αι. π.Χ.) η Μακεδονία ήταν το ισχυρότερο κράτος της Βαλκανικής Χερσονήσου, ενώ στην εποχή του υιού του, Αλεξάνδρου του Μακεδόνα, απλωνόταν σε τρεις ηπείρους και αποτελούσε παγκόσμιο κράτος». Και αλλού: «Κατά την εγκατάσταση των Σλάβων στη Μακεδονία (τον 7ο αι. μ.Χ.) αυτοί (οι Σλάβοι) συνάντησαν τους αρχαίους Μακεδόνες. Στην αρχή οι σχέσεις τους ήταν άσχημες, αλλά στην πορεία βελτιώθηκαν. Οι Μακεδόνες ήταν χριστιανοί και με ανώτερο πολιτισμό. Σταδιακά άρχισαν να συνεργάζονται μεταξύ τους. Οι Σλάβοι για τη νέα τους πατρίδα αποδέχτηκαν το όνομα Μακεδονία και άρχισαν να ονομάζονται Μακεδόνες. Οι γηγενείς Μακεδόνες αποδέχτηκαν τη σλαβική γλώσσα, αργότερα και τη σλαβική γραφή»!
ΠΗΓΗ: Άρθρο του Γιώργου Διονυσόπουλου στο Μετροπόλιταν, Τεύχος 71ο.

Τετάρτη 8 Ιουλίου 2009

Ειδικά Σχολεία Ορεστιάδας (4)

Επανέρχομαι στο θέμα, όσο ενοχλητικό και κουραστικό κι αν γίνεται για κάποιους, γιατί η έλλειψη ενημέρωσης οδηγεί σε παρανοήσεις και ευνοεί φαινόμενα διαστρέβλωσης της πραγματικότητας. Άκουσα τις τελευταίες ημέρες αρκετές εκδοχές των όσων υποστήριξα στο Νομαρχιακό Συμβούλιο. Η τοποθέτησή μου όπως διατυπώθηκε και καταγράφηκε στα πρακτικά είναι η εξής:
"Όπως έγινε φανερό από τις απαντήσεις του κ. Επάρχου η λύση που προκρίνεται είναι η κατεδάφιση του Δημοτικού Σχολείου Σοφικού και η ανέγερση στη θέση του νέου διδακτηρίου για το Ειδικό Σχολείο. Υπενθυμίζω ότι οι φορείς που συναίνεσαν στην αρχική πρόταση το έκαναν για να αντιμετωπιστεί άμεσα το πρόβλημα και με το επιχείρημα πως στο Σοφικό υπάρχουν δύο διαθέσιμα κτίρια (Δημοτικό, Γυμνάσιο) και με παρεμβάσεις πολύ σύντομα θα στέγαζαν τα Ειδικά Σχολεία Ορεστιάδας, Διδυμοτείχου και το Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. Θεωρώ ότι οδεύουμε σε μια προοπτική που, εκτός του ότι είναι άλλη απ’ αυτή στην οποία συμφώνησαν οι φορείς, θα εξαντλήσει τους διαθέσιμους πόρους (τα 5 εκ. ευρώ) και θα μείνει ημιτελής για όσα χρόνια θα αναζητούμε νέες χρηματοδοτήσεις. Αυτό όμως πολύ απέχει από την άμεση αντιμετώπιση που ήλπιζαν μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικοί των σχολείων. Προτείνω να επανεξεταστεί το θέμα και αν δεν πληρούν τα κτίρια στο Σοφικό τις κατάλληλες προϋποθέσεις, να αναζητηθεί τάχιστα άλλος χώρος ώστε να αξιοποιηθούν καλύτερα τα δεσμευμένα χρήματα".
Τα τοπικά Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης προφανώς δεν το άκουσαν ή δεν το κατάλαβαν (ενδέχεται κι αυτό). Άλλως δεν εξηγείται πώς, όλα εν χορώ, προέβαλαν μόνο συγκεκριμένες απόψεις. Θέλει αρετή και τόλμη η διακονία της ενημέρωσης.
ΠΡΟΤΑΣΗ
Υπάρχει διαθέσιμη σχολική έκταση 15 στρεμμάτων δίπλα στο Δημοτικό Σχολείο Θουρίου. Να αποφασίσει ο Δήμος Ορεστιάδας την παραχώρησή της για την ανέγερση των Ειδικών Σχολείων. Να το κάνει γνωστό στον Οργανισμό Σχολικών Κτιρίων, καθώς κι ότι είναι αντίθετος σε προοπτικές που διαφοροποιούνται της αρχικής συμφωνίας. Να προκληθούν και άλλοι φορείς, που σιωπούν σαν να μην άκουσαν τίποτα, να εκφράσουν την άποψή τους. Θα πρέπει να γίνει φανερό ποιοί επιθυμούν να βρεθεί λύση για τους μαθητές με αναπηρία και ποιοί εντάσσουν το θέμα σε αλλότριους σχεδιασμούς.