Δευτέρα 27 Ιανουαρίου 2014

Υπουργείο Παιδείας: Ένας πιγκουίνος μιλά για καρπούζια

Της Αναστασίας Καλαφάτη

«Πρέπει οι μαθητές να μάθουν περισσότερα και καλύτερα», δήλωσε ο υπουργός Παιδείας, κ. Αρβανιτόπουλος σε μια πολύ ενδιαφέρουσα συνέντευξη στο Πρώτο Θέμα (στο οποίο, μαζί με την Realmedia και την Πήγασος Εκδοτική είχε δοθεί περί το 1εκ . ευρώ για προμήθεια βιβλίων τον Οκτώβρη του 2009). Από τη συνέντευξη προέκυψαν δυο διαμαντάκια, ένα ακατέργαστο κι ένα χιλιοεπεξεργασμένο: την επιμήκυνση του σχολικού έτους και την εφαρμογή της αξιολόγησης στο εκπαιδευτικό προσωπικό.

Αποκτά εξαιρετικό ενδιαφέρον η χρονική στιγμή που επέλεξε ο υπουργός να ανακοινώσει την επιμήκυνση του σχολικού έτους. Η συζήτηση για την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου συνεχίζεται με ένταση κι αντιδράσεις. Δίκαιες τεκμηριωμένες αντιδράσεις. Όχι γιατί οι εκπαιδευτικοί «φοβούνται» να αξιολογηθούν, όπως συχνά αναφέρεται. Η προχειρότητα με την οποία το ίδιο το Υπουργείο ασχολείται και σχεδιάζει την ευαγγελιζόμενη αξιολόγηση είναι παροιμιώδης, καθώς μοιάζει να μην διαθέτει ούτε τα γνωστικά εργαλεία για να τη σχεδιάσει-πόσο μάλλον να την υλοποιήσει. Τα προτάγματα της ποιότητας, της βελτίωσης, της δημιουργικότητας γίνονται κούφιες λέξεις στα χείλη του Υπουργού και των παρατρεχάμενών του, που γνωρίζουν τη σχολική τάξη όσο ο πιγκουίνος το καρπούζι. Και το απέδειξαν για ακόμη μια φορά (και) θέτοντας ως προτεραιότητα την αύξηση του διδακτικού έτους.

Σε μια χρονική στιγμή, λοιπόν, που προγραμματίζεται να επιβληθεί η αξιολόγηση, ανακοινώνεται πως το σχολικό έτος θα πρέπει να επιμηκυνθεί προς όφελος των μαθητών, ώστε να μαθαίνουν «περισσότερα και καλύτερα». Εξαιρετικά βολικό.
Η εικόνα των δασκάλων που κάθονται, που έχουν προκλητικά πολλές διακοπές, που το διδακτικό τους ωράριο είναι λίγες ώρες, που τι κάνουν άλλωστε; τραγουδάκια στα παιδιά λένε....και επιτέλους πρέπει να τους συμμαζέψει το Υπουργείο.
Άλλωστε το ενδιαφέρον για το όφελος των μαθητών/τριων από τη μεριά του Υπουργείου ήταν εμφανές και στη συζήτηση για την πρόταση της «Λευκής Εβδομάδας», όπου επέτρεψε να παρεισφρήσει στον διάλογο για την εκπαίδευση η Πανελλήνια Ομοσπονδία Ξενοδόχων (ΠΟΞ). Θα μπορούσαν οι εκπαιδευτικοί να έχουν καταθέσει ανάλογη πρόταση για τον οποιονδήποτε παιδαγωγικό σκοπός; Η ερώτηση ρητορική...

Παρ’ όλα αυτά, το Υπουργείο θεωρεί πως οι 15 μέρες επέκτασης του σχολικού έτους θα βοηθήσουν τους/τις μαθητές/τριες να μαθαίνουν «καλύτερα»;
Το πρόβλημα της εκπαίδευσης που έπρεπε να ρυθμιστεί άμεσα ήταν η διάρκεια του σχολικού έτους; Σαφώς όχι.
Όμως, η ελαστικοποίηση των σχέσεων εργασίας των εκπαιδευτικών κι οι επικείμενες απολύσεις θα διευκολυνθούν από μια αναζωπύρωση της εικόνας του τεμπέλη δάσκαλου.

Μοιράζομαι την ανησυχία του Υπουργείου για τη βελτίωση της εκπαίδευσης κι ελπίζω οι μαθητές/τριες μου να έχουν τη δυνατότητα να συμμετέχουν και να ζουν σ’ ένα σχολείο που θα τους κάνει ν’ αγαπήσουν τη γνώση. Εκτός, όμως, από την ανησυχία μου, θα ήθελα να μοιραστώ και μερικές εμπειρίες που καταδεικνύουν πως το ενδιαφέρον του Υπουργείου Παιδείας είναι διαχρονικό και ουσιαστικό.

2009: Εργάζομαι ως δασκάλα σε μικρό νησί των Κυκλάδων. Το σχολείο τετραθέσιο. Δεν υπάρχει διαθέσιμη τάξη σ’ ένα κτίριο που χρονολογείται από το 1904 κι έτσι η Α’ δημοτικού «φιλοξενείται» στο εξωκλήσι του Αγίου Αντωνίου, μεγάλη η χάρη του. Το μάθημα γίνεται «καλύτερο» με εποπτικό υλικό όπως μανουάλια, κεριά κι εικόνες.

2010: Εργάζομαι ως δασκάλα σε νησί των Σποράδων. Ωρομίσθιοι εκπαιδευτικοί πηγαινοέρχονται από νησί σε νησί προκειμένου να συμπληρώσουν ωράριο. Για οδοιπορικά ούτε λόγος. Για τις χαμένες ώρες λόγω απαγορευτικών των πλοίων ούτε λόγος. Το μάθημα γίνεται «καλύτερο» καθώς οι εκπαιδευτικοί ανακαλύπτουν νέους τόπους και μεταδίδουν τις γνώσεις τους στα παιδιά.

2011: Εργάζομαι ως δασκάλα σε άλλο νησί των Κυκλάδων. Το μάθημα γίνεται «καλύτερο» χωρίς βιβλία και βγάζοντας περί τις 250 φωτοτυπίες την ημέρα-το ελάχιστο- για μια ΣΤ’ τάξη 25 παιδιών. 

2012: Εργάζομαι ως δασκάλα τμήματος τσιγγανοπαίδων σε επαρχιακή πόλη. Το μάθημα γίνεται «καλύτερο» καθώς το Υπουργείο μας τοποθετεί στα σχολεία στις 19 Νοεμβρίου κι έτσι τα παιδιά έχουν ξεκουραστεί αρκετά. Ελπίζω πως το Υπουργείο, αφού ολοκληρώσει την επιμήκυνση του σχολικού χρόνου, θ’ ασχοληθεί και με τις λοιπές λεπτομέρειες που εμποδίζουν τους/τις μαθητές/τριες να μάθουν «καλύτερα και περισσότερα».
Αν και ίσως προηγείται ένα άλλο εκπαιδευτικό πρόβλημα: το καλοκαίρι.
ΠΗΓΗ: http://tvxs.gr/news/paideia 

Τα σχολεία αύριο Τρίτη 28/1/14

Τα σχολεία του Δήμου Ορεστιάδας, με απόφαση του Δημάρχου, δε θα λειτουργήσουν αύριο Τρίτη 28 Ιανουαρίου 2014 λόγω κακών καιρικών συνθηκών.

Κλειστά θα παραμείνουν με ανάλογες αποφάσεις των Δημάρχων τους:
  • στο Διδυμότειχο και 
  • στο Σουφλί

Κυριακή 26 Ιανουαρίου 2014

Τα σχολεία αύριο Δευτέρα 27/1/14

Τα σχολεία του Δήμου Ορεστιάδας, με απόφαση του Δημάρχου, δε θα λειτουργήσουν αύριο Δευτέρα 27 Ιανουαρίου 2014 λόγω κακών καιρικών συνθηκών.

Κλειστά θα παραμείνουν με ανάλογες αποφάσεις των Δημάρχων τους:
  • στο Διδυμότειχο και
  • στο Σουφλί

Συνεχίζουν ν' ανακοινώνουν αυτοσχεδιασμούς οι υπεύθυνοι χιλιάδων χαμένων ωρών

Μετά την παταγώδη αποτυχία- πρόταση για τις λευκές εβδομάδες, το Υπ. Παιδείας επιχειρεί τώρα να επιβάλλει "τις μαύρες διακοπές"!
Τα ερωτήματα που προκύπτουν είναι τα εξής:
α) Από ποια παιδαγωγική και διδακτική τεκμηρίωση προκύπτει η ανάγκη επιμήκυνσης του σχολικού έτους;
β) Έχει μετρηθεί ότι θα βελτιωθούν τα μαθησιακά αποτελέσματα της εκπαιδευτικής διαδικασίας μ΄αυτό το μέτρο; Οι μαθητές χρειάζονται περισσότερο ποιοτική ή ποσοτική εκπαίδευση; Είναι στόχος να αποτρελαθούν εντελώς οι μαθητές μας;
γ) Γιατί επέλεξε αυτή τη χρονική στιγμή το υπ.Παιδείας να δημιουργήσει ξανά κλίμα ταραχής στην εκπαίδευση, αφού είναι βέβαιο ότι η αστήρικτη επιμήκυνση της σχολικής χρονιάς θα συναντήσει τη σθεναρή αντίσταση ολόκληρης της εκπαιδευτικής κοινότητας;
δ) Γιατί εξωθούνται οι μαθητές να κάνουν καταλήψεις στα σχολεία τους τώρα, αφού αυτό μπορούσε να εξαγγελθεί στο τέλος της σχολικής χρονιάς μετά το πέρας των πανελλαδικών εξετάσεων, αφού αυτό αφορά το νέο έτος;

Φτάνουν πια οι σκόπιμες αναταράξεις στην ήδη διαλυμένη εκπαίδευση!
Να καλυφθούν τα χιλιάδες κενά εκπαιδευτικών τώρα!

Πέμπτη 23 Ιανουαρίου 2014

Όχι σε νέους υποβιβασμούς σχολείων στην Ορεστιάδα



ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Θέμα: «Ένσταση στην υποβάθμιση πέντε σχολικών μονάδων στον Έβρο.»

Η Ένωση Συλλόγων Γονέων Δήμου Ορεστιάδας, εκφράζει την έντονη δυσαρέσκειά της στην ανακοίνωση της υποβάθμισης πέντε σχολικών μονάδων της περιφέρειας Ορεστιάδας (4o Δημοτικό Σχολείο Ορεστιάδας, Δημοτικό Σχολείο Καστανεών, Ριζίων, Κυπρίνου, Δικαίων), από το γραφείο της Α΄βάθμιας στην Αλεξανδρούπολη.
           Κατανοούμε την ανάγκη συμμόρφωσης στην πολιτική οικονομικής λιτότητας, όμως αυτή εξαντλείται κατά κύριο λόγο στο Βόρειο Έβρο.
           Μετά την απομάκρυνση βασικών δημόσιων υπηρεσιών, την εγκατάλειψη δομών που αφορούν στις συγκοινωνίες, στην υγεία και στον πολιτισμό, ήρθε η σειρά της παιδείας. Τελικά, μάλλον σκοπός των κυβερνώντων και των υπηρετούντων αυτών είναι να τιμωρούν κατ’ επανάληψη όλους τους Έλληνες που επιλέγουν να παραμένουν στα χωριά τους και να μεγαλώνουν τα παιδιά τους στις ανοιχτές αυλές και στον καθαρό αέρα. Ίσως πάλι σκοπός τους να είναι η συγκέντρωση του πληθυσμού στις πόλεις, όπου η ανάπτυξη έρχεται… Ή ίσως, για κάποιους καχύποπτους, σκοπός να είναι η ερήμωση της περιοχής του Τριεθνούς, αφού ήδη έχει μπει σε πρόγραμμα εκχώρησης. Λέμε τώρα…
           Αλήθεια, οι τοπικοί εκπρόσωποι σε βραδινή διαδρομή από Σουφλί έως Καστανιές έχουν άραγε παρατηρήσει πόσο αυξάνουν οι οικισμοί κατά μήκος του ποταμού στην περιοχή της Τουρκίας και πόσο φθίνουν οι δικοί μας; Μάλλον οι «τριτοκοσμικοί» απέναντι ασκούν μεθοδευμένη πολιτική εποικισμού της μεθορίου, την ώρα που οι δικοί μας πολιτικοί αποδέχονται στωικά όλες τις αποφάσεις κυβέρνησης – τρόικας, χωρίς να επιδεικνύουν το ελάχιστο σθένος αντίδρασης, τουλάχιστον επισημαίνοντας τη σημασία της γεωγραφικής μας ιδιαιτερότητας.
           Υποβαθμίζοντας ή κλείνοντας τελικά τα σχολεία, τη μοναδική κοιτίδα ζωής και δημιουργίας στα υπέργηρα χωριά μας, καταδικάζετε την περιοχή μας σε μαρασμό. Σας προειδοποιούμε ότι ούτε οι Σύλλογοι Γονέων, ούτε οι τοπικές κοινωνίες θα μείνουν αδρανείς σε ακραίες και παράλογες αποφάσεις.
           Έχουμε και φωνή και δύναμη.

Για το Δ.Σ.
Αγάθη Κουτσούλη                                                                          Γιάννης Σκερλίδης
(Πρόεδρος Δ.Σ.)                                                                              (Γ. Γραμματέας

Πέμπτη 2 Ιανουαρίου 2014

Μεταξύ καραγκιόζηδων και τηλεμαϊντανών

Του Αλέξη Παπαχελά

Κοιτάω μερικές φορές πίσω και σκέπτομαι ποιοι μας κυβέρνησαν από ορισμένα κρίσιμα πόστα και ομολογώ ότι λέω «πάλι καλά, θα μπορούσαμε να είχαμε πάθει ακόμη πιο μεγάλη ζημιά».
Ψηφίσαμε, ανεχθήκαμε, στηρίξαμε πολύ ελαφρείς ανθρώπους για πολύ βαριές θέσεις ευθύνης.
Ειδικά η γενιά των πολιτικών που βγήκε μέσα από τα κομματικά αμφιθέατρα της χούντας και της μεταπολίτευσης ήταν απερίγραπτη.
Έγιναν μαέστροι στην επικοινωνία και το παρασκηνιακό «μαγείρεμα», αλλά απεδείχθησαν άσχετοι ως κυβερνήτες και μάνατζερ.
Στη θέση του Αβέρωφ, του Παπαληγούρα ή του Τρυπάνη μπήκαν καρικατούρες από νεοελληνική επιθεώρηση.
Πώς να ξεχάσω τον υπουργό που μονίμως έπινε καφέ σε κάποιο στέκι γιατί «βαριόταν να πάει στο υπουργείο» ή τον άλλον που όντας υπουργός περνούσε προκλητικά με κόκκινο το φανάρι οδηγώντας τη μηχανή, χωρίς κράνος.
Το ζήτημα είναι πως αυτά τα πολλά επιφανειακά έκρυβαν πολύ βαθύτερες παθογένειες, γιατί οι άνθρωποι αυτοί υπήρχαν λόγω κομματικών μηχανισμών και προνομιακών σχέσεων με τα μέσα ενημέρωσης και τους ταγούς της χώρας.

Και για να μην τα ρίχνουμε μόνο στο πολιτικό προσωπικό, θα πρέπει πάντοτε να θυμόμαστε πως τεράστια ευθύνη για την παρακμή της χώρας έχει ένα ολόκληρο κατεστημένοστον ιδιωτικό τομέα, τον πνευματικό κόσμο, σε εμάς τα μέσα ενημέρωσης– γιατί στήριξε ή ανέχθηκε τη σαπίλα της ελαφρότητας και του νεόπλουτου λαϊκισμού για πάρα πολλά χρόνια.

Το κακό είναι πως αυτοί οι άνθρωποι κυβέρνησαν σε μια χώρα που έχει δύο θεμελιώδη προβλήματα: δεν διαθέτει ισχυρούς θεσμούς και βασίζεται σε μια διαλυμένη δημόσια διοίκηση.
Άλλο πράγμα είναι να έχεις καραγκιόζηδες πολιτικούς σε διάφορες θέσεις, αλλά να δουλεύει από κάτω η μηχανή της δημόσιας διοίκησης με τρόπο οργανωμένο και αποτελεσματικό, και είναι άλλο πράγμα να κυβερνούν οι καραγκιόζηδες μαζί με συμβούλους και διάφορους τύπους της νύχτας σε ρόλο εισπράκτορα.

Θέλω να πιστεύω ότι αυτές οι εποχές πέρασαν.
Μετά, όμως, ανοίγω την τηλεόραση και βλέπω ορισμένους τηλεμαϊντανούς που έχουν αφήσει πίσω τους τον όλεθρο από όπου και αν πέρασαν να μας εξηγούν πώς θα βγούμε από την κρίση.
Και το χειρότερο;
Ο λαός αποφάσισε να αλλάξει τα φώτα στο πολιτικό σύστημα αλλά, με κάθε σεβασμό στους θεσμούς, ανέδειξε μια από τις χειρότερες συνθέσεις της ελληνικής Βουλής στη σύγχρονη ιστορία της.
Από τον πολύ θυμό τυφλώθηκε και δεν τον πολυνοιάζει ποιον στέλνει να τον εκπροσωπήσει είτε γιατί «θέλει να τα κάνει μπάχαλο» είτε γιατί «και οι άλλοι πριν μήπως ήταν καλύτεροι;».
Κάπου ανάμεσα στο χθες που θέλουμε να ξεχάσουμε και το σήμερα που εξαντλείται στον θυμό και την παράνοια, καλό θα ήταν να βρούμε γρήγορα μια ισορροπία ως κοινωνία, αναδεικνύοντας νέες ιδέες, νέα ήθη και πραγματικά νέα πρόσωπα στην πολιτική.
Γιατί αλλßιώς κινδυνεύουμε να βγάλουμε τα μάτια μας και να νοσταλγήσουμε κάποια ώρα το χθες...
ΠΗΓΗ: http://www.kathimerini.gr 

Τετάρτη 1 Ιανουαρίου 2014

Καλοτάξιδο το 2014

Ας είναι καλοτάξιδο το 2014, με αλληλεγγύη, ομόνοια, δημιουργική πρόθεση, διάθεση προσφοράς και γνώση ότι είμαστε όλοι στο ίδιο καράβι...