ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Ξενοφώντος 15Α |10551 Αθήνα
www.dakepe.gr | info@dakepe.gr
10/01/2021
Σε κλίμα ανασφάλειας η επανέναρξη των μαθημάτων
σε Νηπιαγωγεία και Δημοτικά Σχολεία
Από την περίοδο του
πρώτου κύματος της πανδημίας και την αναστολή λειτουργίας των σχολείων, τον
Μάρτιο του 2020, ως Δημοκρατική Ανεξάρτητη Κίνηση Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (Δ.Α.Κ.Ε./Π.Ε.) σταθήκαμε
και συνεχίζουμε να στεκόμαστε, απέναντι στα πρωτόγνωρα δεδομένα για την
κοινωνία και την εκπαίδευση, με στάση υπεύθυνη,
με ρεαλιστικές προτάσεις και καλόπιστη κριτική που έχουν πάντα
ως στόχο
τα καλύτερα εκπαιδευτικά αποτελέσματα για τους μαθητές των Νηπιαγωγείων
και των Δημοτικών Σχολείων της χώρας μας, τόσο με θωράκιση
στο υγειονομικό σκέλος όσο και με την ενίσχυση
και ενδυνάμωση της δημόσιας δωρεάν εκπαίδευσης.
Είναι σαφές ότι το
καλύτερο για την εκπαίδευση των μαθητών μας είναι τα σχολεία να παραμένουν
ανοιχτά, πάντα με οδηγό τις προτάσεις των ειδικών λοιμωξιολόγων. Τις τελευταίες
ημέρες αυτή η, εξαιρετικής σημασίας, συνθήκη παραβιάστηκε. Οι
αποφάσεις της Επιτροπής των ειδικών ακολούθησαν τις ανακοινώσεις του, τότε,
κυβερνητικού εκπροσώπου, περί ανοίγματος των σχολείων της Πρωτοβάθμιας
εκπαίδευσης στις 11 Ιανουαρίου 2021.
Ως δικλείδα ασφαλείας στη
λειτουργία των σχολείων, το Υ.ΠΑΙ.Θ. θέτει την κλιμακωτή προσέλευση και
αποχώρηση των μαθητών καθώς και τη χρήση των δύο εισόδων/εξόδων των σχολείων,
κάτι που στη συντριπτική πλειοψηφία των σχολικών μονάδων δεν υφίσταται. Η
επιστημονική κοινότητα εμφανίζεται εξαιρετικά ανήσυχη για την εξέλιξη της
πανδημίας (με τη συζήτηση να αναπτύσσεται γύρω και από το 3ο κύμα
έξαρσής της) και ανασφαλής ως προς την εκτίμηση αφού δεν έχει στα χέρια της την
αποτύπωση σε αριθμητικά στοιχεία των δεδομένων που δημιουργήθηκαν στη διάρκεια
των εορτών (αυτός ήταν, άλλωστε, και ο βασικός λόγος που δεν εγκρίθηκε, ακόμα,
από την Επιτροπή η έναρξη των μαθημάτων και για την Γ΄ Λυκείου).
Οι εκπαιδευτικοί
αισθανόμαστε ότι γινόμαστε μέρος ενός πειράματος αποφάσεων που, δεν
υπαγορεύονται από αμιγώς επιστημονικά δεδομένα αλλά από έναν συνδυασμό πιέσεων
ομάδων συμφερόντων, αναγκών της αγοράς και πολιτικής εικόνας.
Είναι απολύτως
απαραίτητο η λειτουργία των σχολείων να πραγματοποιείται με την εξασφάλιση, εκ
μέρους της κυβέρνησης, όλων των όρων προάσπισης της υγείας μαθητών κι
εκπαιδευτικών. Κάτω από το πρίσμα αυτό, ως Δημοκρατική Ανεξάρτητη Κίνηση Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (Δ.Α.Κ.Ε./Π.Ε.) καλούμε την κυβέρνηση να λάβει άμεσα όλα
τα απαραίτητα μέτρα για την επαναλειτουργία των σχολικών μονάδων, με :
· Μείωση των μαθητών ανά τμήμα, με μέγιστο τους 15 και με ένα μαθητή ανά θρανίο έτσι
ώστε να τηρούνται οι απαραίτητες «κοινωνικές» αποστάσεις όπως και στους άλλους
κλειστούς χώρους.
· Μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών για την κάλυψη όλων των
αναγκών στα σχολεία.
· Μαζικά και επαναλαμβανόμενα τεστ, δωρεάν από το κράτος, σε εκπαιδευτικούς και μαθητές.
· Ένταξη, κατά προτεραιότητα, των εκπαιδευτικών που το
επιθυμούν στον εθνικό εμβολιαστικό σχεδιασμό με
στόχο την περαιτέρω θωράκιση της δια ζώσης εκπαιδευτικής διαδικασίας.
· Αύξηση του προσωπικού καθαριότητας με μόνιμη σχέση εργασίας που θα καλύπτει τις σχολικές
μονάδες καθ’ όλη τη διάρκεια της λειτουργίας τους.
· Αύξηση των δαπανών για τη Δημόσια
Εκπαίδευση και, άμεσα, γενναία ενίσχυση
στη χρηματοδότηση των σχολικών επιτροπών.
· Μείωση της ύλης των μαθημάτων ώστε έπειτα από δύο σχολικά έτη με τεράστια ζητήματα
λειτουργίας και με την τηλεκπαίδευση να μην καλύπτει το σύνολο των μαθητών αλλά
ούτε και να μπορεί να υποκαταστήσει την δια ζώσης διδασκαλία, να διασφαλιστεί η ομαλή μετάβαση στο επόμενο
σχολικό έτος δίχως μαθησιακά κενά και ανισότητες.
Σε αυτές τις κρίσιμες στιγμές απαιτείται διάλογος με την πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ. ώστε να τεθούν όλα τα προβλήματα που σχετίζονται με τις συνθήκες επαναλειτουργίας των σχολικών μονάδων της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Είναι επιτακτική η ανάγκη να λάβουμε επιτέλους απαντήσεις και να δώσουμε από κοινού λύσεις. Τα σχολεία δεν μπορεί να αποτελούν πεδίο επικίνδυνων πειραματισμών για την υγεία μαθητών κι εκπαιδευτικών.
Από τη Δ.Α.Κ.Ε./Π.Ε.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου