Παρέμβαση για το θέμα έκανε ο κ. Νικήτας Παπαπαντελής, Γ.Γ. Συνδέσμου Πτυχιούχων Προπονητών Έβρου και Μέλος της Επιτροπής Αθλητισμού του Δήμου Αλεξ/πολης:
Με αισθήματα πικρίας και απογοήτευσης πληροφορηθήκαμε - κάτι φυσικά που δεν ήταν και έκπληξη- την αναστολή λειτουργίας του Τμήματος Αθλητικής Διευκόλυνσης ( ΤΑΔ ) και στην Αλεξ/πολη, ακολουθώντας αυτά του Σουφλίου, του Διδ/χου και της Ορ/δας.
Δυστυχώς, η συγκεκριμένη απόφαση αποτελεί μια δυσάρεστη εξέλιξη που εκθέτει βάναυσα έναντι του κοινωνικού συνόλου το σχολικό αθλητισμό.
Αποτελεί δε μια δυσάρεστη εξέλιξη:
α. Για τους μαθητές και τους γονείς τους που με πολλές στερήσεις ( οικονομικές, χρόνου, μετακίνησης, κ.α.) στήριξαν την περίσσεια διάθεση των παιδιών τους να ασχοληθούν επιπρόσθετα και στο χώρο του σχολείου, με το άθλημα της αρεσκείας τους
β. Για τους εκπαιδευτικούς Φυσικής Αγωγής - Προπονητές αθλημάτων που επένδυσαν αγωνιστικά, προπονητικά, εκπαιδευτικά και παιδαγωγικά στην αγάπη των παιδιών-αθλητών τους για τον αθλητισμό
γ. Για την αγωνιστική και αθλητική εξέλιξη και προοπτική, τόσο των παιδιών αυτών, όσο και του αγωνιστικού αθλητισμού της περιοχής, δεδομένου δε ότι ο επιπροσθέτως αυτός χρόνος προπόνησης, αποτελούσε ένα σημαντικό προπονητικό & εκπαιδευτικό μέσο, συμπληρωματικά με την προπονητική διαδικασία το απόγευμα.
Ο υπογράφων, είναι από εκείνους που πιστεύει- κάτι που έχει εκφράσει και δημόσια άλλωστε- ότι ο θεσμός των ΤΑΔ & ΕΤΑΔ, από τη σύστασή του και έκτοτε δεν βοηθήθηκε ώστε να ανασυγκροτηθεί και να βελτιωθεί εκπαιδευτικά, αθλητικά και παιδαγωγικά, σε σχέση με τον αρχικό σκοπό της σύστασής του - ως ένα αποτελεσματικό και πολύτιμο εκπαιδευτικό μέσο διασύνδεσης του σχολικού και αγωνιστικού αθλητισμού.
Ήταν κρυφό μυστικό για όλους τους εμπλεκόμενους άλλωστε ότι ο θεσμός νοσούσε, υπολειτουργώντας και κρατώντας, επιπροσθέτως, σε ομηρία – ακόμη και «πολιτική»- χιλιάδες αδιόριστους εκπαιδευτικούς φυσικής αγωγής.
Άρα, εκ των πραγμάτων χρειάζεται πλέον η ριζική αλλαγή και ανασύσταση της λειτουργίας του, πάνω σε νέες και σύγχρονες εκπαιδευτικές, οργανωτικές και αθλητικές βάσεις .
Το αρμόδιο Υπουργείο ξεκίνησε και ήδη ολοκλήρωσε δημόσια διαβούλευση για το σχολικό αθλητισμό και την ανασυγκρότηση των αθλητικών τάξεων (ΤΑΔ & ΕΤΑΔ), για την οποία εκτιμώ και θέλω να πιστεύω ότι απώτερος στόχος αποτελεί η ριζική, εκπαιδευτικά και αθλητικά ανασυγκρότηση του θεσμού.
Μια ανασυγκρότηση που θα στηρίζεται στα παρακάτω:
• Ουσιαστική και σε βάθος επιστημονική και προπονητική συνεργασία με τις αθλητικές ομοσπονδίες
• Εφαρμογή αντικειμενικού, αυστηρού και πλέον αξιόπιστου συστήματος αξιολόγησης και επιλογής των εκπαιδευτικών-προπονητών των αθλημάτων, σε συνεργασία με τις αθλητικές ομοσπονδίες, καθώς και αυστηρότερη και ποιοτικότερη διαδικασία αξιολόγησης των μαθητών-αθλητών, υψηλού αθλητικού και αγωνιστικού επιπέδου
• Σύσταση αναλυτικών προγραμμάτων σπουδών, κατά άθλημα (σήμερα στα ΤΑΔ & ΕΤΑΔ της χώρας δεν υπάρχουν αναλυτικά εκπαιδευτικά και προπονητικά προγράμματα, για την ορθολογική, μεθοδική, επιστημονική και παιδαγωγική οργάνωση της διαδικασίας του μαθήματος / προπόνησης)
• Αύξηση των κινήτρων (εκπαιδευτικών και αθλητικών) προσέλευσης υψηλού αγωνιστικού επιπέδου αθλητών
• Οργάνωση σχολικών αγώνων, σε περιφερειακό και πανελλήνιο επίπεδο
• Κύριο κριτήριο της ίδρυσης και της λειτουργίας των ΤΑΔ & ΕΤΑΔ - πέρα όλων των άλλων- να αποτελέσουν οι περιοχές με μεγάλη αθλητική παράδοση και με δυναμική αγωνιστική παρουσία νέων αθλητών
• Η προαγωγή της αθλητικής παιδείας και της αγωγής «ΕΥ ΑΓΩΝΙΖΕΣΘΑΙ»
Σε κάθε περίπτωση, η αυτόματη κατάργηση των τάξεων αυτών, η απομάκρυνση των μαθητών που ήδη φοιτούν σ’ αυτές και ο παραγκωνισμός γονέων και προπονητών, που βρίσκονται κοντά στο θεσμό στηρίζοντας τα αθλητικά όνειρα των φοιτούντων μαθητών, παιδιών τους, για μια καλύτερη αθλητική και αγωνιστική εξέλιξη, αποτελεί στο τέλος μια πράξη πρόχειρη, με περίσσιο έλλειμμα αθλητικής, εκπαιδευτικής και κοινωνικής ευαισθησίας.
Στο νομό Έβρου, χρόνια τώρα , σε τέσσερις περιοχές με πλούσια αθλητική παράδοση (ΑΛΕΞ/ΠΟΛΗ, ΣΟΥΦΛΙ, ΔΙΔ/ΧΟ, ΟΡ/ΔΑ), λειτουργούσαν τέσσερα (4) τμήματα αθλητικής διευκόλυνσης (ΤΑΔ), με συνολικό αριθμό μαθητών- αθλητών περί τους εκατό εξήντα (160) .
Μαθητές, που παρά τα πολλά και μεγάλα ελλείμματα του θεσμού, έφεραν αξιοσημείωτες αθλητικές επιτυχίες στην περιοχή και στο σχολικό μας αθλητισμό (βλέπε, Ενόργανη Γυμναστική, Σκοποβολή, Χειρόσφαιρα, κ.α.).
Είναι κρίμα πραγματικά, σ' ένα ευαίσθητο νομό με τόσα προβλήματα και ιδιαιτερότητες, αλλά συνάμα με τεράστια αθλητική και πολιτισμική παράδοση και κληρονομιά, να μη μπορούμε να διεκδικήσουμε ή έστω και να κρατήσουμε «απλούς», αλλά ιδιαίτερα ευαίσθητους και πολύτιμους για την εκπαιδευτική πρόοδο και την ψυχοσωματική υγεία των μαθητών μας, εκπαιδευτικούς θεσμούς.
Έτσι, μετά το μεγάλο, διαχρονικά, έλλειμμα μουσικής εκπαίδευσης στην περιοχή ( δηλ. της μη λειτουργίας Μουσικού Σχολείου), ακολουθεί και η κατάργηση του «Αθλητικού Σχολείου».
Απέναντι σ' αυτή τη δυσμενή εξέλιξη, οι τοπικοί εκπαιδευτικοί, πολιτικοί, αυτοδιοικητικοί και αθλητικοί φορείς, δε πρέπει να σιωπήσουν.
Ας δώσουμε, έστω, στους μαθητές μας, που ήδη φοιτούν στο ΤΑΔ Αλεξ/πολης (Β’ & Γ’ τάξεις), σ’ αυτό το μεταβατικό στάδιο ανασυγκρότησης του θεσμού, το αναφαίρετο δικαίωμα να ολοκληρώσουν τη φοίτησή τους.
Το αξίζουν άλλωστε .
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου