ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ – ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Προσχέδιο Προεδρικού Διατάγματος για
την Αξιολόγηση των εκπαιδευτικών:
«Στο ίδιο - άχαρο - έργο θεατές…»
Το εκπαιδευτικό μας σύστημα στο
απυρόβλητο
Οι Έλληνες εκπαιδευτικοί στο…
«απόσπασμα»!
Η Δ.Α.Κ.Ε./Π.Ε. αποτελεί
διαχρονικά την υπεύθυνη συνδικαλιστική φωνή των εκπαιδευτικών.
Αρνηθήκαμε το λαϊκισμό, τον «ξύλινο», καταγγελτικό λόγο και είχαμε θέσεις και
προτάσεις για όλα τα μεγάλα ζητήματα που αφορούσαν την Δημόσια Εκπαίδευση.
Στο
πολυσυζητημένο και «ταλαιπωρημένο» ζήτημα της Αξιολόγησης η παράταξή μας δεν δίστασε
να πάει κόντρα στο «ρεύμα της εποχής» και να καταθέσει ρεαλιστική και
διαχρονική πρόταση που έγινε θέση του Κλάδου μέσα από συλλογικές διαδικασίες,
συνδικαλιστικά και επιστημονικά συνέδρια.
Θυμίζουμε
ότι η υπεύθυνη πρότασή μας υποχρέωσε παρατάξεις που κάποτε «έκαιγαν
ερωτηματολόγια» που αφορούσαν την αξιολόγηση (βλ. ΠΑΣΚ) να την ενστερνιστούν
και, ταυτόχρονα, «ξεμπρόστιασε» τη στείρα άρνηση και την έλλειψη αντιπρότασης
που διέκρινε τις συνδικαλιστικές παρατάξεις της αριστεράς.
Την
ίδια υπευθυνότητα αναμέναμε να επιδείξει η οργανωμένη πολιτεία σ’ αυτό το «ακανθώδες»
για την εκπαίδευση ζήτημα. Στηρίξαμε το διάλογο ελπίζοντας η πολιτεία να
ανταποκριθεί στις απαιτήσεις των καιρών.
Δυστυχώς, όμως…
Μετά
από «κυοφορία» αρκετών μηνών δόθηκε στη δημοσιότητα το Προσχέδιο του Προεδρικού
Διατάγματος για την Αξιολόγηση των Εκπαιδευτικών (και μόνο αυτών! Η
αξιολόγηση των δομών, των υποδομών, της χρηματοδότησης, των αναλυτικών
προγραμμάτων, των βιβλίων, και γενικότερα όλων των παραγόντων της εκπαιδευτικής
διαδικασίας απουσιάζει παντελώς και μετατίθεται στις «καλένδες»!)
Η
τρικομματική κυβέρνηση και η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας επιτέλους
«άνοιξε τα χαρτιά» της. Οι δηλώσεις και τα λόγια «συμπάθειας προς τους εκπαιδευτικούς και το έργο που παρέχουν» που
είχαν ακουστεί από την πλευρά τόσο της σημερινής πολιτικής ηγεσίας (από τους κ.κ.
Αρβανιτόπουλο και Παπαθεοδώρου) όσο και παλαιοτέρων υπουργών, σε όλες τις
συναντήσεις της ΔΟΕ με την πολιτική ηγεσία για το μείζον ζήτημα της αξιολόγησης
αποδείχτηκαν «άλλα λόγια ν’
αγαπιόμαστε»!
Θυμίζουμε
ότι η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας με δηλώσεις της είχε δει «θετικά»
τη συνολική πρόταση της ΔΟΕ, όπως αυτή
έχει διαμορφωθεί μέσα από εκπαιδευτικά συνέδρια και συνδικαλιστικές διαδικασίες
γενικών συνελεύσεων του Κλάδου. Είχε, δε, δηλώσει τη συμφωνία της στο «άδικο»
και εντελώς αδικαιολόγητο καθεστώς των «ποσοστώσεων» που προβλέπει ο Ν.4024/2011.
Αποδεικνύεται στην πράξη η
ασυνέπεια έργων και λόγων!
Δόθηκε
στη δημοσιότητα ένα προσχέδιο που ενσωματώνει φιλοσοφία, στόχους, διαδικασίες
που «απέχουν παρασάγγας» από τις θέσεις του Κλάδου για την Αξιολόγηση.
Η
Δ.Α.Κ.Ε./Π.Ε. είχε ξεκάθαρα τονίσει ότι:





Η Δ.Α.Κ.Ε./Π.Ε.
είχε δηλώσει (βλ. και ανακοινώσεις
της στις 20/11/2012 και στις 16/01/2013)
σε όλους τους τόνους και σε κάθε κατεύθυνση ότι όποιο σύστημα αξιολόγησης
δεν περιλαμβάνει τα παραπάνω βασικά σημεία θα μας βρει αντίθετους!
Η
Δ.Α.Κ.Ε./Π.Ε. λέει ΝΑΙ
ü σε αξιολόγηση έντιμη και
αντικειμενική, που θα αναφέρεται στο σύνολο των παραγόντων της εκπαιδευτικής
διαδικασίας, που το προϊόν της θα τη βελτιώνει, που δεν θα τιμωρεί και δεν θα
εξοντώνει τον εκπαιδευτικό.
ü σε αξιολόγηση που δεν θα
κατηγοριοποιεί τα σχολεία και δεν θα χειραγωγεί τον εκπαιδευτικό.
ΛΕΜΕ ΟΧΙ στο προτεινόμενο Προεδρικό
Διάταγμα για την Αξιολόγηση
ΛΕΜΕ ΟΧΙ στην Αξιολόγηση – Χειραγώγηση
Τέλος θυμίζουμε στην
πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας ότι όσες προσπάθειες έγιναν για την
εφαρμογή νομοθετικών ρυθμίσεων που ψηφίστηκαν κατά το παρελθόν και αφορούσαν
στην αξιολόγηση των εκπαιδευτικών ακυρώθηκαν στην πράξη.
Τα διατάγματα και τα «φιρμάνια» έμειναν ανενεργά και «κενά περιεχομένου» ύστερα
από την αντίδραση του Κλάδου των Εκπαιδευτικών.
Το ίδιο θα γίνει και τώρα.
Θυμίζουμε
επίσης ότι ο Έλληνας Εκπαιδευτικός από το 2010 και μετά βιώνει πρωτοφανή
οικονομική και επιστημονική υποβάθμιση και η προτεινόμενη αξιολόγηση τον «καταπιέζει»,
τον θέτει στο στόχαστρο την ίδια ώρα που το υπόλοιπο εκπαιδευτικό σύστημα μένει
στο «απυρόβλητο» και δεν αξιολογείται.
Η Δ.Α.Κ.Ε./Π.Ε.,
η πρώτη δύναμη στον κλάδο
των Εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, θα είναι, για άλλη μια φορά,
μπροστά στον αγώνα για την ανατροπή των αντιεκπαιδευτικών πολιτικών που επιχειρεί να εφαρμόσει η σημερινή «τρικομματική»
κυβέρνηση.
Καλούμε την πολιτική
ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας - την ύστατη έστω ώρα - να αποσύρει το συγκεκριμένο προσχέδιο του
Προεδρικού Διατάγματος και να λάβει υπόψη της τις τεκμηριωμένες θέσεις του
Κλάδου για την Αξιολόγηση.
1 σχόλιο:
χαχαχαχά! αχαχαχά! α! στο καλό σου μέκανες και γέλασα ανεξάρτητα και ακηδεμόνευτα!
Δημοσίευση σχολίου