Κυριακή 21 Φεβρουαρίου 2016

Νέα τροποποίηση του Καθηκοντολογίου

Η περίπτωση στ΄ της παραγράφου 2 του άρθρου 10 της με αριθμ. Φ.353.1/324/105657/Δ1 (ΦΕΚ 1340/2002 τ.Β΄) υπουργικής απόφασης, όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει, αντικαθίσταται ως ακολούθως:

«στ.α. Το εβδομαδιαίο ωρολόγιο πρόγραμμα (Ε.Ω.Π.) στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση συντάσσεται το πρώτο δεκαήμερο του μηνός Σεπτεμβρίου από τον Διευθυντή του σχολείου σε συνεργασία με τον Σύλλογο Διδασκόντων. Το Ε.Ω.Π., για την Α/θμια Εκπαίδευση υποβάλλεται στο Σχολικό Σύμβουλο σε τρία αντίγραφα, ελέγχεται και εγκρίνεται από τον Σχολικό Σύμβουλο ως προς το παιδαγωγικό του μέρος και ως προς την κάλυψη του διδακτικού ωραρίου των εκπαιδευτικών. Ο Σχολικός Σύμβουλος, αφού το εγκρίνει, επιστρέφει ένα εγκεκριμένο αντίγραφο στο σχολείο και ένα αποστέλλεται για ενημέρωση στον αρμόδιο Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Το Ε.Ω.Π. ελέγχεται και εγκρίνεται ως προς την πλήρη κάλυψη του διδακτικού ωραρίου των εκπαιδευτικών από τον οικείο Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Στην περίπτωση που υπάρχουν δυσκολίες στη σύνταξη του Ε.Ω.Π., ο Σχολικός Σύμβουλος δίνει τις απαραίτητες κατευθύνσεις και οδηγίες για τη διαμόρφωση του, οι οποίες και εφαρμόζονται από τον Σύλλογο των διδασκόντων, λαμβάνοντας υπόψη τις ιδιαιτερότητες της κάθε σχολικής μονάδας.

στ.β. Το εβδομαδιαίο ωρολόγιο πρόγραμμα (Ε.Ω.Π.) στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση συντάσσεται εντός του μηνός Σεπτεμβρίου από τον Διευθυντή του σχολείου σε συνεργασία με τον Σύλλογο Διδασκόντων. Το Ε.Ω.Π. ελέγχεται και εγκρίνεται από τον αρμόδιο Σχολικό Σύμβουλο ως προς το παιδαγωγικό του μέρος και ως προς την κάλυψη του διδακτικού ωραρίου των εκπαιδευτικών. Το Ε.Ω.Π. ελέγχεται και εγκρίνεται ως προς την πλήρη κάλυψη του διδακτικού ωραρίου των εκπαιδευτικών από τον οικείο Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

Οι Σχολικοί Σύμβουλοι Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης εποπτεύουν τη σύνταξη και εγκρίνουν τα Ε.Ω.Π. των σχολικών μονάδων της Περιφέρειας ευθύνης τους, την εφαρμογή της κείμενης σχετικής νομοθεσίας και την υλοποίηση του πνεύματος των ισχυόντων Αναλυτικών Προγραμμάτων Σπουδών (Α.Π.Σ.). Οι αρμόδιοι Σχολικοί Σύμβουλοι Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης προτείνουν εγγράφως προς το οικείο υπηρεσιακό συμβούλιο (ΠΥΣΠΕ/ ΠΥΣΔΕ) τρόπους αξιοποίησης του πλεονάζοντος διδακτικού ωραρίου εκπαιδευτικών ως προς την κάλυψη κενών σε διδακτικό προσωπικό, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις».

ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΘΗΚΟΝΤΟΛΟΓΙΟΥ ΦΕΒ 2016 ΦΕΚ 394/16

Παρασκευή 19 Φεβρουαρίου 2016

Ανασυγκρότηση ΑΠΥΣΠΕ Αν. Μακεδονίας - Θράκης

Μετά την τοποθέτηση των νέων Δ/ντών Εκπ/σης με απόφαση του Υπουργού Παιδείας Έρευνας & Θρησκευμάτων ανασυγκροτήθηκαν τα ΑΠΥΣΠΕ.
Στην Αν. Μακεδονία - Θράκη έχει την εξής σύνθεση:

1. Κεραμάρης Παναγιώτης, Περιφερειακός Διευθυντής Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης      Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, ως Πρόεδρος με αναπληρωτή του τον
 Μάρκου Αναστάσιο, Διευθυντή Α/θμιας Εκπ/σης Ξάνθης, εκπαιδευτικό κλάδου ΠΕ70.

2. Παπαμιχαήλ Μαρία, Προϊσταμένη του Τμήματος Επιστημονικής – Παιδαγωγικής Καθοδήγησης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, Σχολική Σύμβουλος της 3ης περιφέρειας Σχολικών Συμβούλων Δημοτικής Εκπαίδευσης Ροδόπης, εκπαιδευτικός κλάδου ΠΕ70, ως Αντιπρόεδρος με αναπληρώτριά της την
Βουλγαρίδου Όλγα, Σχολική Σύμβουλο της 2ης Περιφέρειας Σχολικών Συμβούλων Δημοτικής Εκπαίδευσης Ροδόπης, εκπαιδευτικό κλάδου ΠΕ70.

3. Κωνσταντινίδης Μαρίνος, Διευθυντής Α/θμιας Εκπ/σης Ροδόπης, εκπαιδευτικός κλάδου ΠΕ70, ως μέλος με αναπληρώτριά του την
Κεχαγιά-Φανού Θεσσαλία, Διευθύντρια Α/θμιας Εκπ/σης Έβρου, εκπαιδευτικό κλάδου ΠΕ70.

4. Πατένταλης Κυριάκος, εκπαιδευτικός κλάδου ΠΕ70, αιρετός εκπρόσωπος των εκπαιδευτικών Α/θμιας Εκπ/σης, ως μέλος με αναπληρωτή του τον
Τσίρτση Παναγιώτη, εκπαιδευτικό κλάδου ΠΕ70, αιρετό εκπρόσωπο των εκπαιδευτικών Α/θμιας Εκπ/σης.

5. Καρβούνης Δημήτριος, εκπαιδευτικός κλάδου ΠΕ70, αιρετός εκπρόσωπος των εκπαιδευτικών Α/θμιας Εκπ/σης, ως μέλος με αναπληρώτριά του την
Κεσόγλου Μαριάνθη, εκπαιδευτικό κλάδου ΠΕ60, αιρετό εκπρόσωπο των εκπαιδευτικών Α/θμιας Εκπ/σης

Για τα θέματα υπηρεσιακής κατάστασης α) των εκπαιδευτικών που υπηρετούν στη δημόσια εκπαίδευση με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου εκτός των προσωρινών αναπληρωτών και β) των εκπαιδευτικών που υπηρετούν στις σχολικές μονάδες της ιδιωτικής εκπαίδευσης αντί των αιρετών εκπροσώπων των δημόσιων εκπαιδευτικών μετέχουν οι κάτωθι εκπρόσωποι της Ο.Ι.Ε.Λ.Ε.

4. Κουρουτός Μιχάλης, εκπαιδευτικός κλάδου ΠΕ03, που υπηρετεί στο σχολείο «ΛΕΟΝΤΕΙΟΣ Σχολή Πατησίων» ως μέλος με αναπληρωτή του τον
Σελέκο Δημήτριο, εκπαιδευτικό κλάδου ΠΕ02, που υπηρετεί στα «Εκπαιδευτήρια ΒΑΣΙΛΕΙΑΔΗ».

5. Βουρκούδης Απόστολος, εκπαιδευτικός κλάδου ΠΕ18, που υπηρετεί στην «Αμερικανική Γεωργική Σχολή Θεσσαλονίκης» ως μέλος με αναπληρωτή του τον
Αηδονίδη Μίλτο, εκπαιδευτικό κλάδου ΠΕ02, που υπηρετεί στα «Πρότυπα Εκπαιδευτήρια».

Για τα θέματα των περιπτώσεων της παρ. 13 του άρθρου 63 του ν. 4310/2014 (ΦΕΚ 258 τ. Α΄/ 8-12-2014) αντί των αιρετών εκπροσώπων των δημόσιων εκπαιδευτικών μετέχουν οι κάτωθι εκπαιδευτικοί του μειονοτικού προγράμματος των μειονοτικών σχολείων.

4. Αχμέτ Κεχαγιά Σουάτ, εκπαιδευτικός κλάδου ΠΕ70 ως τακτικό μέλος με αναπληρωτή του τον
Μπουλμπούλ Μεχμέτ, εκπαιδευτικό κλάδου ΠΕ70.
5. Χατζή Χακκή, εκπαιδευτικός κλάδου ΠΕ70 ως τακτικό μέλος με αναπληρωτή του τον
Χαλήλ Μπασή Μεμέτ Χακή, εκπαιδευτικό κλάδου ΠΕ70.

Ορίζουμε ως Γραμματέα του Συμβουλίου την κ. Μουσχάκη Γεθσημανή, διοικητικό υπάλληλο κλάδου ΠΕ1-Διοικητικού, που υπηρετεί στην Περιφερειακή Διεύθυνση Α/θμιας & Β/θμιας Εκπ/σης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης με αναπληρώτριά της την κ. Γαβράνη Ασπασία, διοικητικό υπάλληλο κλάδου ΔΕ-Διοικητικών Γραμματέων, που υπηρετεί στην Περιφερειακή Διεύθυνση Α/θμιας & Β/θμιας Εκπ/σης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης.
Η θητεία των μελών του Συμβουλίου λήγει την 31η Δεκεμβρίου 2016.

Δευτέρα 15 Φεβρουαρίου 2016

Επιλογή β΄ ξένης γλώσσας στο Γυμνάσιο

Σύμφωνα με την με αρ. πρωτ. 115475/Γ2/21-08-2013 Υ.Α. (ΦΕΚ Β΄ 2121) που καθορίζει το Ωρολόγιο Πρόγραμμα της Α΄ τάξης του Γυμνασίου, οι μαθητές της Α΄ τάξης Γυμνασίου διδάσκονται ως β΄ ξένη γλώσσα την Γαλλική ή την Γερμανική.
Αφού οι γονείς- κηδεμόνες των μαθητών ενημερωθούν από το Διευθυντή του Δημοτικού Σχολείου για τη διδασκαλία δεύτερης ξένης γλώσσας στην Α΄ Γυμνασίου, οι μαθητές της ΣΤ΄ τάξης θα πρέπει να προσκομίσουν στο Διευθυντή του σχολείου τους ενυπόγραφο σημείωμα από τους γονείς- κηδεμόνες τους, στο οποίο θα αναγράφεται η προτίμησή τους σχετικά με τη δεύτερη ξένη γλώσσα που επιθυμούν να διδαχθούν στο Γυμνάσιο (την Γαλλική ή την Γερμανική).

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΦΕΚ 2121/2013

Θα συνεδριάσουν το ΠΥΣΠΕ και το Συμβούλιο Επιλογής στις 17/2/16

Την Τετάρτη 17/2/16 θα συνεδριάσει το ΠΥΣΠΕ Έβρου με τα παρακάτω θέματα στην ημερήσια διάταξη:

1. Πρόταση για τροποποίηση διάθεσης εκπαιδευτικών για συμπλήρωση του υποχρεωτικού διδακτικού τους ωραρίου.
2.   Πρόταση για χορήγηση οδοιπορικών εξόδων σε εκπαιδευτικό που μετακινείται για συμπλήρωση του υποχρεωτικού διδακτικού τους ωραρίου.
3.     Γνωμοδότηση για χορήγηση άδειας άσκησης ιδιωτικού έργου.
4.     Γνωμοδότηση για αναγνώριση προϋπηρεσίας εκπαιδευτικού.
5.     Πρόταση για απόσπαση εκπαιδευτικών.
6.     Ανάθεση υπερωριακής απασχόλησης σε εκπαιδευτικούς.

Την ίδια ημέρα θα συνεδριάσει το ΠΥΣΠΕ Έβρου ως Συμβούλιο Επιλογής με το παρακάτω θέμα στην ημερήσια διάταξη:

1. Πρόταση για επιλογή και τοποθέτηση Προϊσταμένου Τμήματος Εκπαιδευτικών Θεμάτων στη Διεύθυνση Π.Ε. Έβρου.

Πέμπτη 11 Φεβρουαρίου 2016

Όχι στη λογιστική αντίληψη στην εκπαίδευση. Ναι σε μόνιμους διορισμούς.

ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ Δ.Ο.Ε. – Ο.Λ.Μ.Ε
ΣΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
Tετάρτη 17-2-2016, 13.30

  11 Φεβρουαρίου και τα κενά στα σχολεία καλά κρατούν.  Γνωρίζει πολύ καλά η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου αυτό που γνωρίζουν όλοι οι εκπαιδευτικοί αλλά και η κοινωνία. Κάθε χρόνο η κατάσταση είναι χειρότερη. Η περικοπή των δαπανών για το δημόσιο σχολείο συνεχίζεται. Η λιτότητα διαρκείας όχι μόνο  συντηρεί   και διογκώνει το πρόβλημα, αλλά οδηγεί και σε “λύσεις” που γεννούν νέα προβλήματα. 
   Εδώ και μερικά χρόνια το Υπουργείο Παιδείας, για να βρει πόσα κενά οφείλονται στις ελλείψεις προσωπικού και πόσα στην κακοδιαχείριση (στην πραγματικότητα για να βγάλει από τη μύγα ξύγκι) επιστρατεύει μια εντελώς αντιεκπαιδευτική μέθοδο, τη λογιστική των διδακτικών ωρών. Προσθέτει τις ώρες διδασκαλίας που αντιστοιχούν στο ωράριο των μάχιμων εκπαιδευτικών και τις συγκρίνει με τις ώρες διδασκαλίας που αντιστοιχούν στα ωρολόγια προγράμματα των σχολείων. Η σύγκριση επιτρέπει στο Υπουργείο να κρίνει ότι αυτό έκανε τη δουλειά του (πληρώνει και προσφέρει τις απαραίτητες ώρες) και στη συνέχεια να πιέζει τη ζωή των σχολείων να προσαρμοστεί στους αριθμούς. Όμως τα σχολεία δεν είναι αλυσίδες παραγωγής. Η μετατροπή της παιδαγωγικής σχέσης σε αλυσίδα διδασκαλιών καταστρέφει τα σχολεία.
   Όσο το υπουργείο συνεχίζει να βλέπει διδακτικές ώρες αντί για σχολικές τάξεις, τόσο θα συνεχίσει να διαλύει δημοτικά σχολεία. Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου πρέπει να καταλάβει ότι η έλλειψη νηπιαγωγού, δασκάλας/δασκάλου από μια τάξη σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να αντισταθμιστεί από μια παρέλαση διδασκόντων. Οι μαθητές θέλουν τον άνθρωπο που θα τον εμπιστεύονται, που θα τους γνωρίζει, θα τους καταλαβαίνει και στην κατανόηση αυτή θα βασίζεται για να στηρίξει το μαθητή στη σχέση του με τη γνώση και τον κόσμο του σχολείου.  Στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, το κέντρο δεν βρίσκεται στα γνωστικά αντικείμενα, βρίσκεται στα πρόσωπα των ανθρώπων του: μαθητών και εκπαιδευτικών. Στο δημοτικό σχολείο τάξη χωρίς δάσκαλο είναι τάξη στην οποία στερούμε τα βασικά μορφωτικά δικαιώματα, γιατί στις ηλικίες αυτές προϋπόθεση της μορφωτικής διαδικασίας είναι η προσωπική σχέση δασκάλου μαθητή.
   Όταν λοιπόν το υπουργείο φιλοδοξεί να καλύψει ένα κενό σε τάξη μεταφέροντας δυο τρεις συναδέλφους από γειτονικά σχολεία για να διδάξουν στην τάξη αυτή μέρος του προγράμματος της, μπαλώνει μεν το λογιστικό κενό, αφήνει όμως εντελώς ακάλυπτη την παιδαγωγική σχέση.
   Η λογιστική μέθοδος έχει αντίστοιχες συνέπειες και στα σχολεία με “πλεονάσματα” διδακτικών ωρών. Στα σχολεία αυτά  απαιτείται να συγκεντρωθούν οι “πλεονάζουσες” ώρες στο πρόσωπο ενός/μίας συναδέλφου, το τμήμα του οποίου μένει εν πολλοίς χωρίς δάσκαλο τάξης,  αφού αυτός δυο τρεις μέρες τη βδομάδα διδάσκει σε άλλο σχολείο. Κι όλα αυτά χωρίς να αναφέρουμε και το τελειωτικό χτύπημα που δέχεται η ενισχυτική διδασκαλία με τη «λύση» αυτή.
   Γιατί στην πραγματικότητα δεν υπάρχει πλεόνασμα ωρών. Οι εκπαιδευτικοί αναλαμβάνουν μέσα από την ενισχυτική διδασκαλία να καλύψουν την έλλειψη υποστηρικτικών δομών που η πολιτεία οφείλει να παρέχει στους μαθητές που τις χρειάζονται. Η πολιτική ηγεσία συνεχίζει στον ίδιο δρόμο των προηγούμενων κυβερνήσεων: υιοθετεί τις εκθέσεις του ΟΟΣΑ, δεσμεύεται από το μνημόνιο που υπέγραψε και επιχειρεί να μεταφέρει τις ευθύνες για τα κενά στους εκπαιδευτικούς.
    Εάν η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου θέλει να δει καθαρά την εικόνα της εκπαίδευσης θα πρέπει να σταματήσει τώρα και για πάντα τη λογιστική αντιμετώπιση του προβλήματος των κενών. Να προχωρήσει άμεσα σε όλους τους απαραίτητους διορισμούς εκπαιδευτικών για να καλύψει τα κενά.
Κανένα κενό στα σχολεία.
Κανένα τμήμα χωρίς δάσκαλο.
          Δε θα επιτρέψουμε τις μετακινήσεις εκπαιδευτικών και την παραπέρα υποβάθμιση του δημόσιου σχολείου.
          Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. καλεί τους Συλλόγους Εκπαιδευτικών να εντοπίσουν και να αναδείξουν όλες τις περιπτώσεις μετακινήσεων εκπαιδευτικών που έχουν ως γνώμονα τη λογιστική αντίληψη για την εκπαίδευση,  γίνονται για το λόγο ότι η κυβέρνηση αρνείται να θέσει την παιδαγωγική υπεράνω των αριθμών  και δε θα συνέβαιναν εάν δεν κυριαρχούσαν λογικές εξοικονόμησης πόρων που, υπό φυσιολογικές συνθήκες, θα χρησιμοποιούνταν για διορισμούς εκπαιδευτικών. Η καταγγελία αυτών των μεθόδων και οι συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας σε Διευθύνσεις Εκπαίδευσης και Περιφερειακές Διευθύνσεις είναι μερικά από τα μέσα που μπορούν να μεταχειριστούν.
         Για την ανάδειξη του προβλήματος και με την απαίτηση να μην πραγματοποιηθούν άλλες μετακινήσεις αλλά μόνιμοι διορισμοί τώρα, τα Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. και της Ο.Λ.Μ.Ε. καλούν τους εκπαιδευτικούς σε δυναμική παρουσία στη συγκέντρωση διαμαρτυρίας που οργανώνουν την Τετάρτη 17 Φεβρουαρίου και ώρα 13.30 στο Υπουργείο Παιδείας. Για να διευκολυνθεί η συμμετοχή των συναδέλφων κηρύσσουμε 2ωρη διευκολυντική στάση εργασίας (12-2 και 2-4).

Όλοι στη συγκέντρωση την Τετάρτη 17 Φεβρουαρίου στο Υπουργείο Παιδείας

Πέμπτη 4 Φεβρουαρίου 2016

Προκήρυξη θέσεων Προϊσταμένων Εκπ/κών Θεμάτων

Προσκαλούνται οι εκπαιδευτικοί που έχουν τα τυπικά προσόντα και επιθυµούν να ασκήσουν τα καθήκοντα προϊσταµένων των τµηµάτων εκπαιδευτικών θεµάτων των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης του νοµού, να υποβάλουν αίτηση, που συνοδεύεται από τα αναγκαία δικαιολογητικά, από 8-2-2016 έως και 12-2-2016.

ΥΠΟΥΡΓΙΚΗ ΑΠΟΦΑΣΗ ΓΙΑ ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΟΥΣ ΕΚΠ/ΚΩΝ ΘΕΜΑΤΩΝ

Διευκρινιστική εγκύκλιος για Προϊσταμένους Εκπ/κών Θεμάτων

Δευτέρα 1 Φεβρουαρίου 2016

Τοποθετήσεις αναπληρωτών στον Έβρο 19-01-2016

ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΕΙΣ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ (ΣΤ' ΦΑΣΗ)
ΑΑ
ΕΠΩΝΥΜΟ & ONOMA
ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ
ΣΧΟΛΙΚΗ ΜΟΝΑΔΑ
1
ΧΟΥΡΣΟΓΛΟΥ
ΑΡΓΥΡΩ
ΠΕ70 - Δασκάλων
2ο Δ.Σ. Ορεστιάδας
2
ΚΥΡΙΑΚΙΔΗΣ
ΜΑΡΚΟΣ
ΠΕ70 - Δασκάλων
Μειονοτικό Δ.Σ  Αγριάνης
3
ΜΠΑΓΚΑΛΙΑΝΗ
ΜΑΡΙΑ
ΠΕ70 - Δασκάλων
1ο Δ.Σ. Διδυμοτείχου
4
ΧΑΤΖΗΜΙΧΑΗΛ
ΜΑΡΙΛΕΝΑ
ΠΕ06 - Αγγλικών
1ο Δ.Σ. Φερών
5
ΜΠΑΚΛΕΣΗ
ΣΠΥΡΙΔΟΥΛΑ
ΠΕ60 - Νηπιαγωγών
3ο Ν/Γ Διδυμοτείχου