Τα προβλήματα της Ειδικής Εκπαίδευσης στην περιοχή μας παρακολουθούν με συνέπεια αυτά που ταλανίζουν γενικά την εκπαίδευση συν το κτιριακό που είναι από τα σοβαρότερα και μολονότι αναδείχθηκε πολλές φορές τα προηγούμενα χρόνια, δεν αντιμετωπίστηκε.
Δεν είχα την πρόθεση να ξανατοποθετηθώ δημόσια για το θέμα, αφού το έχω κάνει και στο Νομαρχιακό Συμβούλιο και στο προσωπικό μου blog (http://nikolaidisnikos.blogspot.com/). Εμφανίστηκε, όμως, στην εφημερίδα «Μεθόριος» την Πέμπτη 5/11/09 μια επιστολή με υπογραφή «Εκπαιδευτικοί Β. Έβρου», ουσιαστικά ανώνυμη δηλαδή, που θα μπορούσε να είναι και ανακοίνωση του Επαρχείου, μια που παραθέτει «επιχειρήματα» που ακούγονται από εκεί.
Οι επιλογές που έχουμε για τα Ειδικά Σχολεία είναι
1. Το παραχωρηθέν από το Δήμο Ορεστιάδας οικόπεδο των 15 στρεμμάτων περίπου στο Θούριο το οποίο
α) Έχει δόμηση που φτάνει τα 10.000 τ.μ.
β) Έχει συντελεστή κάλυψης 70%.
γ) Έχει άριστη προσβασιμότητα, όντας πολύ κοντά στους κόμβους του κάθετου άξονα.
δ) Έχει καλά μορφολογικά χαρακτηριστικά.
ε) Έχει δυνατότητα επεκτασιμότητας, καθώς μπορεί να χρησιμοποιηθεί ένα μέρος της συνολικής επιφάνειας για την ανέγερση του σχολικού συγκροτήματος και στη συνέχεια, όπως πρότεινε η παράταξή μας δια του κ. Σπάση, υπάρχει η δυνατότητα δημιουργίας κι άλλων χώρων που αφορούν στα άτομα με αναπηρίες όπως, χώροι ελεγχόμενης διαβίωσης, κέντρο ημερήσιας φροντίδας, χώρος επαγγελματικής εκπαίδευσης και ξενώνας.
στ) Έχει τη συναίνεση των άμεσα εμπλεκόμενων φορέων όπως το Τοπικό Συμβούλιο Θουρίου, ο σύλλογος γονέων και κηδεμόνων των σχολείων, ο νομαρχιακός σύλλογος «Η Μέριμνα».
ζ) Έχει το μεγάλο πλεονέκτημα να εφάπτεται σε Δημοτικό Σχολείο, ικανοποιώντας παιδαγωγικά και εκπαιδευτικά κριτήρια.
η) Δεν απαιτεί ΚΑΤΕΔΑΦΙΣΗ κτιρίου για την εξεύρεση χώρου.
2. Το παραχωρηθέν από το Δήμο Διδυμοτείχου οικόπεδο με δύο κτίρια στο Σοφικό, το οποίο
α) Είναι περίπου 10 στρέμματα
β) Περιλαμβάνει δύο κτίρια, του Δημοτικού Σχολείου 1350 τ.μ. και του Γυμνασίου 900 τ.μ. περίπου.
Για να προχωρήσει η υλοποίηση του έργου κρίνεται ότι πρέπει να κατεδαφιστεί το ένα, το Δημοτικό Σχολείο, το οποίο σύμφωνα με έκθεση καταλληλότητας του Τμήματος Τεχνικής Υπηρεσίας Επαρχείου Β. Έβρου (834/9-9-09) «μπορεί να λειτουργεί χωρίς κανένα πρόβλημα όσον αφορά την ασφάλεια των μαθητών και είναι τόσο ασφαλές όσο ασφαλή είναι και όλα τα άλλα εν λειτουργία σχολικά κτίρια που σχεδιάστηκαν την ίδια περίοδο με τις ίδιες προδιαγραφές (1979) στην περιοχή μας. Για παράδειγμα το 3ο Δημοτικό Σχολείο Διδ/χου έχει παρόμοιο φέροντα οργανισμό και χτίστηκε την ίδια περίοδο».
Απλή ανάγνωση των δύο επιλογών αρκεί για να αποφανθεί οποιοσδήποτε αντικειμενικός κριτής πως τα Ειδικά Σχολεία πρέπει να κατασκευαστούν στο ελεύθερο από κτίσματα οικόπεδο με τις προοπτικές που επιπλέον ανοίγονται.
Όταν πριν δύο περίπου χρόνια διατυπώθηκε η ιδέα αξιοποίησης των δύο κτιρίων στο Σοφικό και η διαμόρφωσή τους, ώστε το συντομότερο να στεγάσουν τα Ειδικά Σχολεία, φάνηκε να είναι μια καλή ιδέα με τα δεδομένα που είχαμε τότε. Τα δεδομένα όμως άλλαξαν με πρώτο και κύριο ότι το ένα κτίριο δε μας «κάνει» και θέλουν να το κατεδαφίσουν.
Δεν γνωρίζω ποιες σκέψεις, ποια αντίληψη διαχείρισης του δημόσιου χρήματος και της δημόσιας περιουσίας, ποια προσέγγιση σε διαδικασίες, ποια σκοπιμότητα υπερίσχυσε και δεν έγινε το αυτονόητο. Να ενημερωθούν οι φορείς για την εμπλοκή, να τοποθετηθούν επί των νέων δεδομένων και να αναζητηθεί άλλη λύση.
Αντί αυτού, συνέχισαν τις «μελέτες», σχεδίαζαν κατεδαφίσεις, έκαναν προγραμματισμό αξιοποίησης του ποσού που δεσμεύθηκε ως να μην ήταν δημόσιο χρήμα, καλλιέργησαν προσδοκίες σε διάφορους χώρους και άφησαν το χρόνο να περνά.
Επιπλέον δε, προσπαθούν να εντοπίσουν «πολιτική εκμετάλλευση και αντιπαράθεση των πόλεων». Η αλήθεια είναι ότι όταν είδαν πως «ξέμειναν» από επιχειρήματα, προσπάθησαν να υποδαυλίσουν τοπικισμούς.
Το πρόβλημα δεν τοπικιστικό. Είναι παιδαγωγικό, εκπαιδευτικό, χρηστής διαχείρισης και απλής λογικής.
Αποφασίστηκε από το Νομαρχιακό Συμβούλιο να επισκεφθεί μια επιτροπή την Υπουργό Παιδείας για να ζητήσει αύξηση του ποσού και τροποποίηση της Υπουργικής Απόφασης. Ελπίζω η Υπουργός να ανταποκριθεί.
Ακόμη όμως κι αν δεν ικανοποιηθεί το αίτημα της αύξησης, με το ποσό των 5.000.000 ευρώ, είναι προφανές ότι φτιάχνουμε περισσότερο έργο σε κενό οικόπεδο απ’ ότι αν κατεδαφίζαμε κτίριο και, φυσικά, μας μένουν ανέγγιχτα τα δύο κτίρια στο Σοφικό, που είτε η εκπαίδευση είτε άλλος φορέας μπορούν να τα εκμεταλλευτούν.
Εν κατακλείδι, σκοπιμότητες μπορεί κανένας να αναζητήσει σε προτάσεις, ιδέες και σχέδια που αντίκεινται στη λογική.
Αν αφήσουμε τα υπονοούμενα, αν προτάξουμε το συμφέρον των Ειδικών Σχολείων, αν σεβαστούμε τη δημόσια περιουσία που με κόπο έχτισε ο ελληνικός λαός, η λύση είναι προφανής.
Θεωρώ πως, ακόμη κι αυτοί που αντιδρούν γιατί αλλιώς σχεδίασαν τις προοπτικές, θα έχουν όφελος, κατ’ αρχήν ηθικό, αν ταχθούν με το συμφέρον των Σχολείων, αφού θα μας δώσουν το δικαίωμα να συμπεράνουμε ότι δεν έχουν άλλες προτεραιότητες.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου