Τετάρτη, 8 Σεπτεμβρίου 2010

Πρωτοφανή, ανεπίτρεπτα και απαράδεκτα τα όσα διαδραματίζονται στο Υπουργείο Παιδείας

Ενημερωτικό σημείωμα του Αιρετού στο ΚΥΣΠΕ Βασίλη Παληγιάννη

Στη συνεδρίαση του ΚΥΣΠΕ στις 27/08/2010, με εισήγηση της Υπηρεσίας, η οποία έγινε δεκτή από την πλειοψηφία του Συμβουλίου, δεν αποσπάστηκαν εκπαιδευτικοί με βάση τα υπάρχοντα κενά με αποτέλεσμα να μην αποσπαστούν συνάδελφοι με παιδιά, με πολλά χρόνια υπηρεσίας, σύζυγοι στρατιωτικών, μέλη ΟΤΑ, με σοβαρά προβλήματα υγείας κλπ.

Κι ενώ όλοι μας πιστεύαμε πως στη συνεδρίαση της Τετάρτης 8-9-10 το Συμβούλιο θα προχωρούσε σε επανεξέταση των αιτήσεων που δεν ικανοποιήθηκαν στη Β΄ φάση, το Υπουργείο προχώρησε στην πρόσληψη αναπληρωτών ακόμα και στις περιοχές που δεν ικανοποιήθηκαν αιτήσεις απόσπασης. Ενδεικτικά αναφέρω:

α) στη Φλώρινα όπου δεν αποσπάστηκαν συνάδελφοι με 18 χρόνια υπηρεσίας και δύο παιδιά, σύζυγοι στρατιωτικών, μέλη ΟΤΑ, με προβλήματα υγείας κτλ., προσελήφθηκαν 17 αναπληρωτές δάσκαλοι.

β) στην Καρδίτσα, όπου δεν αποσπάστηκαν συνάδελφοι με 10 χρόνια υπηρεσίας και δύο παιδιά ή με 17 χρόνια και ένα παιδί, προσελήφθηκαν ως αναπληρωτές 6 δάσκαλοι και 20 νηπιαγωγοί.

γ) Στην Α΄ Θεσσαλονίκης όπου δεν αποσπάστηκαν συνάδελφοι με 10 χρόνια υπηρεσίας και δύο παιδιά προσελήφθηκαν 30 αναπληρωτές δάσκαλοι.

Το ίδιο παρατηρείται και σε πολλές άλλες περιοχές.
Όταν το ΚΥΣΠΕ, με εισήγηση της Υπηρεσίας, δεν αποσπά εκπαιδευτικούς με σοβαρά προβλήματα σε συγκεκριμένες περιοχές, και η ίδια η Υπηρεσία έρχεται και διορίζει αναπληρωτές στις αντίστοιχες περιοχές, επί της ουσίας τιμωρεί τους εκπαιδευτικούς και ταυτόχρονα υποβαθμίζει το κύρος και την αξιοπιστία του Συμβουλίου.

Τα παραπάνω είναι πρωτόγνωρα, πρωτοφανή, ανεπίτρεπτα και απαράδεκτα.
Αποδεικνύουν την έλλειψη προγραμματισμού και υπευθυνότητας στην αντιμετώπιση των εκπαιδευτικών θεμάτων. Είναι να απορεί κανείς με τους ερασιτεχνισμούς του Υπουργείου Παιδείας. Αφού δε γνωρίζουν, γιατί δε ρωτούν;

Ως αιρετός, κατέθεσα πρόταση στο ΚΥΣΠΕ για να συζητηθούν σήμερα οι αιτήσεις απόσπασης (επανεξετάσεις και νέες αιτήσεις).

Δυστυχώς το ΚΥΣΠΕ δεν εξέτασε τις αιτήσεις αυτές ώστε να συζητηθούν και να ικανοποιηθούν όλες οι αιτήσεις των εκπαιδευτικών για τις περιοχές στις οποίες διορίστηκαν αναπληρωτές και ανέβαλλε τη συζήτηση για την επόμενη Τετάρτη.

3 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

"Όταν το ΚΥΣΠΕ, με εισήγηση της Υπηρεσίας, δεν αποσπά εκπαιδευτικούς με σοβαρά προβλήματα σε συγκεκριμένες περιοχές, και η ίδια η Υπηρεσία έρχεται και διορίζει αναπληρωτές στις αντίστοιχες περιοχές, επί της ουσίας τιμωρεί τους εκπαιδευτικούς και ταυτόχρονα υποβαθμίζει το κύρος και την αξιοπιστία του Συμβουλίου", κ. Νικολαίδη σε εμένα που δεν είμαι εκπαιδευτικός αλλά ένας απλός ιδιωτικός υπάλληλος εξηγείται τι εννοείται με τα παραπάνω διότι αδυνατώ να κατανοήσω την ουσία του προβλήματος.

ΝΙΚΟΛΑΪΔΗΣ ΝΙΚΟΣ είπε...

Αγαπητέ φίλε, είναι απλό.
Η διαδικασία των αποσπάσεων προηγείται της πρόσληψης αναπληρωτών. Οι αποσπάσεις δίνονται για αντιμετωπισθούν προβλήματα των υπηρετούντων εκπ/κών ΧΩΡΙΣ αυτό να επιβαρύνει την υπηρεσία ΚΑΘΟΛΟΥ, αφού κενό καλύπτουν και στις δύο περιοχές. Το να απορρίπτεις αιτήσεις απόσπασης ενώ υπάρχουν κενά, κάτι που διαπιστώνεται από την πρόσληψη αναπληρωτών, είναι έξω από κάθε λογική.
Εκτός, βέβαια, απ' αυτή που καλλιεργεί η υπουργός ένα έτος σχεδόν τώρα, που δαιμονοποιεί τις αποσπάσεις και τις θεωρεί αιτία των δεινών της εκπαίδευσης. Αν αυτό δεν είναι άγνοια ή πολιτική αφέλεια, τότε θα πρέπει ν' ανησυχούμε για τις σκοπιμότητες που κρύβει.
Ενώ, λοιπόν, υπήρχαν κενά, χωρίς κανένα λόγο απορρίφθηκαν αιτήματα εκπ/κών σαν να επιθυμούσαν να τους τιμωρήσουν!
Ενώ υπήρχαν τα κενά, τα απέκρυψαν ή δεν επέτρεψαν στο ΚΥΣΠΕ να τα καλύψει με αποσπάσεις υποβαθμίζοντας το ρόλο του!
Το επισημαίνω δεύτερη φορά: Οι αποσπάσεις των εκπ/κών από νομό σε νομό δεν επιβαρύνουν σε ΤΙΠΟΤΑ το δημόσιο, διευκολύνουν τη ζωή των υπηρετούντων και τους επιτρέπουν απερίσπαστοι να ασχοληθούν με το έργο τους. Ένα έργο δύσκολο, απαιτητικό, με μεγάλες ευθύνες που χρειάζεται προσήλωση και συγκέντρωση.

Ανώνυμος είπε...

Συνεπώς αγαπητέ κ.Νικολαίδη μου λέτε, και δεν έχω κανέναν απολύτως λόγο να το αμφισβητήσω, πως η συνολική ετήσια δαπάνη είναι ίδια για την πρόσληψη ενός αναπληρωτή ή την απόσπαση ενός άλλου εκπαιδευτικού και πως, αν καταλαβαίνω καλά, το πρόβλημα είναι στην επίλυση κάποιων προβλημάτων. Αν είναι έτσι τα πράγματα γιατί μίλάμε για κάλυψη οργανικών θέσεων όταν αυτοί που καλύπτουν τι οργανικές θέσεις μέσω αποσπάσεων τις αφήνουνε κενές?κατα συνέπεια υπάρχει λόγος να υπάρχουν οργανικές θέσεις?
P.s.
Στον ιδιωτικό τομέα εξυπηρετούν και επιλύουν εύκολα τέτοιες καταστάσεις με την εξης λογική, ή στη δουλειά σου εκεί που υπάρχει ανάγκη ή σπίτι σου, μεγάλο το δίλημα δε νομίζεται? Συμβαίνει κάτι αντοίστιχο και στο Δημόσιο τομέα?