Τετάρτη, 11 Ιανουαρίου 2017

Μια αποκαλυπτική "συζήτηση" για τα κενά στην Ειδική Αγωγή

Στις 9/1/17 ο αιρετός του ΚΥΣΠΕ Βασίλης Παληγιάννης με ανακοίνωσή του θέτει δημόσια το πρόβλημα των κενών στην Ειδική Αγωγή:

Πάνω από 2.300 τα κενά στην ειδική αγωγή και την παράλληλη στήριξη 
Η ειδική αγωγή, το πιο ευαίσθητο τμήμα της εκπαίδευσης, θα έπρεπε να διαθέτει το απαραίτητο εκπαιδευτικό, επιστημονικό και βοηθητικό προσωπικό από την πρώτη ημέρα έναρξης του διδακτικού έτους.
Είμαστε ήδη 4 μήνες μετά την έναρξη των μαθημάτων και δυστυχώς υπάρχουν ΣΜΕΑΕ και ΚΕΔΔΥ που υπολειτουργούν, τμήματα ένταξης που δε λειτουργούν κι εξακολουθούν να μένουν ανικανοποίητα εκατοντάδες αιτήματα για παράλληλη στήριξη.
Με βάση τα στοιχεία των αρμόδιων υπηρεσιών του υπουργείου Παιδείας πάνω από 300 είναι τα κενά εκπαιδευτικών στην ειδική αγωγή και πάνω από 2.000 στην παράλληλη στήριξη.
Αυτή η κατάσταση δεν μπορεί να συνεχιστεί.
Φτάνουν οι υποσχέσεις και οι αερολογίες. Πρέπει άμεσα να καταβληθεί κάθε δυνατή προσπάθεια διασφάλισης των αναγκαίων πιστώσεων πρόσληψης αναπληρωτών για την κάλυψη όλων των κενών, ώστε να μη χαθεί κι άλλος πολύτιμος χρόνος για χιλιάδες μαθητές.
Ταυτόχρονα πρέπει να υπάρξει προγραμματισμός, ώστε το σχολικό έτος 2017-2018 η στελέχωση όλων των δομών της ειδικής αγωγής να μην αποτελεί ζητούμενο.
Είναι αδήριτη ανάγκη να δοθεί προτεραιότητα στην αναβάθμιση της ειδικής αγωγής. Εξυπακούεται, πως η όποια προσπάθεια αναβάθμισης πρέπει να συνδυαστεί με μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών για να λήξει η ομηρία χιλιάδων αναπληρωτών που εργάζονται 5, 10, 15 χρόνια στην ειδική αγωγή.
Β. Παληγιάννης, Αιρετός ΚΥΣΠΕ

Την ίδια ημέρα το Υπουργείο Παιδείας με ανακοίνωσή του καταγγέλει:


Μικροκομματικά παιχνίδια με την Ειδική Αγωγή 
Μετά έξι ολόκληρα χρόνια μνημονιακής στασιμότητας, αδιαφορίας και απαξίωσης της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης από τις προηγούμενες κυβερνήσεις, οι όψιμες ανησυχίες και καταγγελίες κάποιων συνδικαλιστών για τη στελέχωση της Ειδικής Αγωγής σαφώς και έχουν μικροκομματικές «γαλάζιες» επιδιώξεις. Οι επιλογές της σημερινής κυβέρνησης και του υπουργείου Παιδείας για την προτεραιότητα στην Ειδική Αγωγή επαληθεύονται από τα κάτωθι στοιχεία:

  • 35 ιδρύσεις νέων Ειδικών Σχολείων και Λυκειακών Τάξεων και 538 νέων Τμημάτων Ένταξης, για το σχολικό έτος 2016-17. 
  • Νέες ιδρύσεις Ειδικών Σχολείων αναμένονται για το σχολικό έτος 2017-18, που για πρώτη φορά θα γίνουν μέσω της διαδικασίας των σχολικών μεταβολών 
  • Πρόσληψη αναπληρωτών εκπαιδευτικών πρώτα στην Ειδική Αγωγή και μετά στη γενική εκπαίδευση, για το σχολικό έτος 2016-17, όπως προβλέπεται αλλά ουδέποτε είχε υλοποιηθεί. 
  • Προσλήψεις αναπληρωτών Εκπαιδευτικών και Ειδικού Εκπαιδευτικού και Βοηθητικού Προσωπικού, με σημαντικά αυξημένο αριθμό σε σχέση με όλες τις προηγούμενες χρονιές. Ήδη έχουν πραγματοποιηθεί 9.318 προσλήψεις στην ΕΑΕ για όλες τις ειδικότητες κατά το τρέχον έτος, έναντι 8.600 κατά το σχολικό έτος 2015-16 και 6.308 κατά το σχολικό έτος 2014-15. 
  • Ειδικά για την υποστήριξη των ΚΕΔΔΥ και των σχολείων γενικής εκπαίδευσης, για πρώτη φορά προσλήφθηκαν 100 αναπληρωτές εκπαιδευτικοί για την κάλυψη κενών στα ΚΕΔΔΥ και 648 αναπληρωτές Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού για την κάλυψη των κενών στα ΚΕΔΔΥ και στις ΕΔΕΑΥ, για το σχολικό έτος 2016-17. 
Παρατίθενται αναλυτικά τα στοιχεία των προσλήψεων στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση για το τρέχον έτος:
ΣΜΕΑΕ & ΤΕ
Παράλληλη Στήριξη & Υποστήριξη μαθητών στο γενικό Σχολείο
ΚΕΔΔΥ & ΕΔΕΑΥ
ΣΥΝΟΛΟ
Εκπαιδευτικοί Α/θμια
2.032
1.915
55
4.002
Εκπαιδευτικοί Β/θμια
1.810
400
45
2.255
ΕΕΠ - ΕΒΠ
1.582
833
646
3.061
ΣΥΝΟΛΟ
5.471
3.152
746
9.318

Τα ανωτέρω αδιαμφισβήτητα στοιχεία καταδεικνύουν την «αξιοπιστία» ανακοινώσεων οι οποίες επικαλούνται «αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Παιδείας», ώστε να ενδυθούν την απαραίτητη «εγκυρότητα», τη στιγμή μάλιστα που δεν έχουν ζητηθεί τα κενά της Ειδικής Αγωγής από την υπηρεσία αλλά μόνο τα κενά της Γενικής Εκπαίδευσης.
Η Εκπαίδευση, και ιδιαίτερα η Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση, δεν μπορεί να αποτελεί πεδίο αντιπαράθεσης με επιλεκτική χρήση στοιχείων και αναληθείς αναφορές με στόχο τη μεγέθυνση των προβλημάτων. Οι παραποιήσεις αυτές εκθέτουν τους παραγωγούς των γιατί είναι διακριτή η πρόθεση πολιτικών επιδιώξεων.
ΥΠΠΕΘ, 9/1/17

Στην ανακοίνωση του ΥΠΠΕΘ καταλογίζονται "πολιτικές επιδιώξεις" στον αιρετό, κάτι που οδήγησε στην απάντηση της ΔΑΚΕ/ΠΕ, με το ψηφοδέλτιο της οποίας εκλέγεται ο κ. Βασίλης Παληγιάννης:

«Άλλα λόγια ν’ αγαπιόμαστε…» η απάντηση του Υπουργείου Παιδείας για την ανακοίνωση του Αιρετού ΚΥΣΠΕ Βασίλη Παληγιάννη 
Τουλάχιστο θλιβερή είναι η πρωτοφανής κίνηση του Υπουργείου Παιδείας να σπεύσει να σχολιάσει την ανακοίνωση που έκανε ο εκλεγμένος με την παράταξη της Δημοκρατικής Ανεξάρτητης Κίνησης Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (Δ.Α.Κ.Ε./Π.Ε.) αιρετός του Κ.Υ.Σ.Π.Ε. Βασίλης Παληγιάννης με την οποία καταγγέλλει την ύπαρξη εκατοντάδων κενών στον ευαίσθητο χώρο της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης.
Τη στιγμή που θα έπρεπε να έχει φροντίσει για το στοιχειώδες, την κάλυψη, δηλαδή, των κενών την ύπαρξη των οποίων δεν μπορεί να αμφισβητήσει, το Υπουργείο Παιδείας για να μην απαντήσει, επί της ουσίας, στην ανακοίνωση του αιρετού του ΚΥΣΠΕ, επιδεικνύει απύθμενο θράσος και υιοθετεί για μια ακόμα φορά το επικοινωνιακό «παιχνίδι» του «πετάω την μπάλα στην εξέδρα».
Το να επικαλείται τις όποιες κινήσεις έχει κάνει, ως όφειλε, στην κατεύθυνση της κάλυψης των χιλιάδων κενών, ιδιαίτερα στην Ειδική Αγωγή, επιβεβαιώνει τη σειρά των ανακοινώσεων στις οποίες έχει προβεί ο αιρετός του ΚΥΣΠΕ, η Δημοκρατική Ανεξάρτητη Κίνηση Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και φυσικά η Διδασκαλική Ομοσπονδία.
Τα ερωτήματα που τέθηκαν στη συγκεκριμένη ανακοίνωση είναι σαφή και απαιτούν άμεσες και ξεκάθαρες απαντήσεις:
1. Υπάρχουν ή δεν υπάρχουν μέχρι και σήμερα εκατοντάδες κενά στην Ειδική Αγωγή και στην παράλληλη στήριξη;
2. Πώς και πότε προτίθεται το Υπουργείο Παιδείας να καλύψει τα κενά αυτά;
Όσο για τις καταγέλαστους αφορισμούς και σύνδεση των ανακοινώσεων ανάδειξης των προβλημάτων με κομματικού χαρακτήρα σκοπιμότητες, η απάντηση βρίσκεται στην ιστορική διαδρομή του καθενός μας.
Η Δημοκρατική Ανεξάρτητη Κίνηση Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και τα στελέχη της άσκησαν και ασκούν σκληρή και δίκαιη κριτική έναντι κάθε πολιτικής που πλήττει τη δημόσια εκπαίδευση δίχως να διακρίνουν αποχρώσεις και κομματικές ταυτότητες. Δυστυχώς για τους ίδιους, είναι οι σημερινοί κυβερνώντες που εύκολα ξέχασαν τα εκπαιδευτικά αιτήματα που υποστήριζαν ως αντιπολιτευόμενοι και εφαρμόζουν σκληρή, αντιεκπαιδευτική πολιτική συρρίκνωσης της δημόσιας εκπαίδευσης.
Δηλώνουμε προς κάθε κατεύθυνση ότι η Δημοκρατική Ανεξάρτητη Κίνηση Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και οι εκλεγμένοι αιρετοί με τα ψηφοδέλτια της δεν θα ακολουθήσουν το Υπουργείο σε αυτό του τον «επικοινωνιακό κατήφορο»!
Θα συνεχίσουμε, όπως άλλωστε κάνουμε μέχρι τώρα, να ακολουθούμε το δρόμο της Υπευθυνότητας, της Αλήθειας, της Αξιοκρατίας, της Διαφάνειας, της Ενότητας και της Ενημέρωσης όλων των συναδέλφων, υπερασπιζόμενοι με αποφασιστικότητα, συνέπεια, υπευθυνότητα και δυναμισμό το Δημόσιο Δημοτικό Σχολείο και Νηπιαγωγείο.
Από τη Δ.Α.Κ.Ε./Π.Ε., 9/1/17

Απάντηση στο ΥΠΠΕΘ εξέδωσε και ο αιρετός Βασίλης Παληγιάννης στις 10/1/17:

Η απάντηση του αιρετού ΚΥΣΠΕ στην καταγγελία του Υπουργείου Παιδείας 
Με έκπληξη διάβασα την ανακοίνωση του Υπουργείου Παιδείας με τίτλο «Μικροκομματικά παιχνίδια με την Ειδική Αγωγή», όπου αναφέρεται μεταξύ άλλων σε παραποιήσεις στοιχείων, σε μικροκομματικές γαλάζιες επιδιώξεις και σε όψιμες ανησυχίες μου σχετικά με τη στελέχωση της Ειδικής Αγωγής.
Πρόκειται για μια πρωτόγνωρη και αήθη επίθεση στο πρόσωπό μου.
Είναι η πρώτη φορά στα χρόνια που υπηρετώ τον κλάδο ως αιρετός ΚΥΣΠΕ, που πολιτική ηγεσία «απαντά» σε ανακοίνωσή μου, αποφεύγοντας μάλιστα την ουσία του περιεχομένου της.
Η «αριστερή» ηγεσία του υπουργείου ενοχλήθηκε από την ανακοίνωσή μου, δυσαρεστήθηκε και αντέδρασε με προσωπικές αήθεις επιθέσεις εις βάρος μου, προκειμένου να φιμωθεί η αλήθεια.
Δυστυχώς γ’ αυτούς η ανακοίνωση ήταν ακριβής ως προς την καταγραφή των κενών και σαφής, αφού ουδείς αμφισβητεί πως ΣΜΕΑΕ και ΚΕΔΔΥ υπολειτουργούν, τμήματα ένταξης δε λειτουργούν κι εκατοντάδες αιτήματα για παράλληλη στήριξη παραμένουν ανικανοποίητα.
Αν κατά την άποψη του υπουργείου ο αριθμός των κενών δεν είναι αυτός που κατέγραψα, ας μας πει επιτέλους, πόσα είναι τα πραγματικά κενά.
Εκπαιδευτικοί, γονείς και υπηρεσίες του υπουργείου γνωρίζουν πολύ καλά τις ελλείψεις και τα προβλήματα της Ειδικής Αγωγής.
Ο ισχυρισμός του υπουργείου τέσσερις μήνες μετά την έναρξη των μαθημάτων, ότι δε γνωρίζει τα κενά, αφού «δεν έχουν ζητηθεί … από την υπηρεσία», δεν τιμά την ίδια την πολιτική ηγεσία.
Είναι μια φτηνή δικαιολογία, που πιστοποιεί την έλλειψη υπευθυνότητας, σοβαρότητας, ευαισθησίας και ενδιαφέροντος για την επίλυση ενός τόσο σοβαρού ζητήματος.
Ως προς τις όψιμες ανησυχίες μου για τη στελέχωση της Ειδικής Αγωγής με «μικροκομματικές γαλάζιες επιδιώξεις», αδιάψευστος μάρτυρας οι δεκάδες ανακοινώσεις που διαχρονικά έχω αναρτήσει.
Ευτυχώς ο κλάδος των εκπαιδευτικών, που με τιμά με την ψήφο και την εμπιστοσύνη του επί σειρά ετών, γνωρίζει πολύ καλά το λόγο, τις θέσεις, τις πράξεις, τις ενέργειες, τη στάση και τη συνδικαλιστική μου πορεία.
Επομένως οι όποιες σκόπιμες κι αβάσιμες αναφορές στο πρόσωπό μου καθώς και τα μικροκομματικά τερτίπια του υπουργείου δεν μ΄ αγγίζουν.
Θα συνεχίσω να ακολουθώ το δρόμο της υπευθυνότητας, της αλήθειας, της διαφάνειας και της ενημέρωσης όλων των συναδέλφων μου, υπερασπιζόμενος με αποφασιστικότητα, συνέπεια και υπευθυνότητα το δημόσιο σχολείο και τους λειτουργούς του.
Β. Παληγιάννης, Αιρετός ΚΥΣΠΕ

Δεν υπάρχουν σχόλια: