Παρασκευή 26 Νοεμβρίου 2010

Λάθος η εκπαιδευτική πολιτική στη Θράκη

Από αναγνώστη της εφημερίδας "ΠΑΡΟΝ" που δημοσιεύτηκε στις 14 Νοεμβρίου 2010 :

Κύριε Διευθυντά,

Άναυδος έμεινα από την έκρηξη και την έλλειψη ψυχραιμίας της υφυπουργού Παιδείας κ. Εύης Χριστοφιλοπούλου σε ερώτηση βουλευτού για την εφαρμοζό­μενη εκπαιδευτική πολιτική στην ελληνι­κή Θράκη.
Διαχρονικώς και διακομματι­κώς «τσουβαλιάζουν» όλους τους μου­σουλμάνους: τουρκογενείς του κάμπου, Πομάκους (τους αρχαίους Αγριάνες ή Ροδοπαίους, του «ορεινού όγκου» της Ροδόπης, οι οποίοι ως ιππομάχοι-ιππείς, εξ ου και Πομάκοι, συνεξεστράτευσαν και συνεπολέμησαν με τον Μέγα Αλέξανδρο, σε αντίθεση με τους Δαρδανούς - Σκοπιανούς που του έστρεψαν τα νώτα) και Ρομά. Όλες αυτές τις πληθυσμιακές ομάδες το υπουργείο Παιδείας τις υποχρεώ­νει να διδάσκονται την τουρκική αλλά και την αραβική γλώσσα για κατανόηση του Κορανίου!

Οι Πομάκοι και οι Ρομά αντιδρούν, α­φού οι πρώτοι δέχονται και παραδέχονται ότι έχουν ελληνικές καταβολές και ότι εξισλαμίστηκαν βιαίως λίγο προτού αλωθεί η Κωνσταντινούπολη από τον Εβρενός Γαζή Βέη.
Διατηρούν πολλά στοιχεία της περιόδου προτού εξισλαμισθούν: οι γυναίκες δεν φέρουν την καλύπτρα του προσώπου, τα σπίτια δεν περιβάλλονται από υψηλή περιτοίχιση για να μη βλέπουν οι διερχό­μενοι τις γυναίκες και ως το 1966 που υ­πηρετούσα στην περιοχή δάσκαλος, πολλές οικογένειες άναβαν το καντήλι κατά­λοιπο της προ του εξισλαμισμού περιόδου και, φυσικά, διατηρούσαν και εικονοστάσι σπιτικό, όπως συμβαίνει στα χριστιανικά σπίτια.

Επιπροσθέτως οι Πομάκοι έχουν δικό τους γλωσσικό ιδίωμα - το οποίο η συντρό­φισσα Χριστοφιλοπούλου απεκάλεσε δια­λεκτική ποικιλία - το οποίο έχει καταγρα­φεί και έχει συνταχθεί ελληνοπομακικό λεξι­κό από τον επί πολλά έτη υπηρετήσαντα εκεί δάσκαλο Πέτρο Θεοχαρίδη, όπως επίσης με τη συνδρομή του κ. Προδρόμου Εμφιετζόγλου έχουν συγγραφεί σχολικά βιβλία στην πομακική, τα οποία απαγο­ρεύονται από το υπουργείο Παιδείας και μόνον βιβλία στην τουρκική γλώσσα χρη­σιμοποιούνται, γιατί κατά την υφυπουργό «δύο είναι οι κυρίαρχες γλώσσες, κατά τη Συνθήκη της Λωζάννης, και όπως οι Ρωμηοί στην Πόλη διδάσκονται ελληνικά, έ­τσι κι εδώ διδάσκονται τουρκικά»!

Διαφεύγει της συντρόφισσας υφυ­πουργού ότι οι Ρωμηοί είναι όλοι 'Ελληνες, ενώ οι Μουσουλμάνοι της Θράκης είναι τρείς κοινότητες: Τουρκογενείς, Πο­μάκοι με δική τους γλώσσα και Ρομά, επίσης με δική τους γλώσσα, μάλιστα οι τε­λευταίοι είναι και ανεπιθύμητοι ως επισκέπτες στην Τουρκία!
Και ενώ ο πρωθυπουργός μας είναι θιασώτης του αυτοπροσδιορισμού, η συντρόφισσα Χριστοφιλοπούλου τούς «τσουβαλιάζει» όλους στο ίδιο τσουβάλι!

Η τελευταία απέφυγε επιμελώς να απαντήσει γιατί δεν ιδρύεται έδρα Πομακικής Γλώσσας και Πολιτισμού στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο όταν η απαιτούμενη δαπάνη για την κάλυ­ψη των αναγκών λειτουργίας της έδρας, όπως και η ανάθεση των σχολικών πομακικών βιβλίων είναι εξασφαλισμένη από τη Μηχανική του κ. Πρ. Εμφιετζόγλου.

Διαφεύγει επίσης της συντρόφισσας Χριστοφιλοπούλου τι θα συμβεί αν οι Πομάκοι ακολουθήσουν τον δρόμο που χά­ραξαν οι Βορειοηπειρώτες, όταν το 1934, όπως μας ενημερώνει ο καλός συνάδελφος Κων. Κουλίδας στο πόνημα του «Τα πανάρχαια ελληνικά χωριά του Νομού Αργυροκάστρου», προσέφυγαν στην Κοι­νωνία των Εθνών γιατί το καθεστώς Αχμέτ Ζώγου απηγόρευε τη διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας στα σχολεία όπου φοιτούσαν Βορειοηπειρωτόπουλα.
Δεν θα εί­ναι ντροπή για τη σοσιαλιστική κυβέρνηση του Γιώργου Παπανδρέου να προσφύ­γουν οι Πομάκοι και οι Ρομά στο Ευρωπα­ϊκό Δικαστήριο Δικαιωμάτων του Ανθρώ­που και να πετύχουν καταδικαστική από­φαση για τη χώρα μας;
Αυτό δεν θα έχει επιπτώσεις μόνο στην κυβέρνηση και στην όποια συντρόφισσα Χριστοφιλοπού­λου, αλλά σε όλους τους 'Ελληνες!

Ιωάννης Γ. Κιτσολάμπρος
Συνταξιούχος εκπαιδευτικός
Βράτσα Βουλγαρίας

Δεν υπάρχουν σχόλια: